Category Archives: Головна
V Відкритий марафон з української мови
Стартує V Відкритий марафон з української мови, який започаткований з метою розвитку в учнівської та студентської молоді стійкої мотивації й свідомого прагнення до вивчення української мови.
Учасниками Марафону на добровільних засадах можуть бути учні 3–11 класів закладів загальної середньої освіти, учні закладів професійної (професійно-технічної) освіти, студенти закладів фахової передвищої та вищої освіти.
Марафон проходитиме в дистанційній формі з 15 листопада до 08 грудня 2024 року в чотири етапи відповідно до Правил проведення V Відкритого марафону з української мови.
Для участі в Марафоні необхідно:
1) до 14 жовтня 2024 року зареєструватися на платформі «HUMAN Школа» за покликанням: https://id.human.ua/auth/registration або актуалізувати наявний акаунт;
2) з 14 по 27 жовтня 2024 року подати заявку на участь у Марафоні за покликанням: https://forms.gle/iXr89PUfAjxm5MQG6;
3) до 15 листопада приєднатися до Марафону в особистому кабінеті на платформі «HUMAN Школа».
Лист Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 17.09.2024 № 21/08-1501 «Про проведення V Відкритого марафону з української мови»
Правила проведення V Відкритого марафону з української мови
Інструкція для учасників V Відкритого марафону з української мови
Відбулась Міжнародна олімпіада з інформатики 2024
З 1-го по 7-ме вересня тривала Міжнародна олімпіада з інформатики 2024 у місті Александрія (Єгипет).
В олімпіаді взяли участь 370 учасників з 93 країн. Збірна України отримала три срібні та одну бронзову медалі:
- Денис Терещенко, учень 11 класу Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр освіти «Оптіма» (м. Київ, тренер – Валентин Мельник), здобув срібну медаль;
- Андрій Смутчак, учень 11 класу Київського Природничо-наукового ліцею № 145 (тренер – Андрій Попик), здобув срібну медаль;
- Ілля Пермяков, учень 11 класу Харківського академічного ліцею № 45 (тренери – Валентин Мельник та Микола Арзубов), здобув срібну медаль;
- Ігнат Жаріхін, учень 11 класу Харківського академічного ліцею № 45 (тренери – Валентин Мельник та Микола Арзубов), здобув бронзову медаль.
Дані й фото (Валентин Мельник, Андрій Смутчак, Ілля Пермяков, Денис Терещенко, Ігнат Жаріхін, Антон Ципко) запозичено з сайту https://oi.in.ua/
Відбулась методична конференція психологічної служби в системі освіти м. Києва
05 вересня 2024 року відбулась методична конференція психологічної служби в системі освіти м. Києва «Впровадження системи заходів щодо збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу закладів освіти м. Києва. Завдання психологічної служби на виклики воєнного часу».
9-годинна повітряна тривога не завадила учасникам методичної конференції зібратися для обговорення питань зміцнення ментального здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Розпочали із хвилини самодопомоги (стійкий психолог – стійкий колектив).
Основні питання, на яких зосередили увагу під час методичної конференції:
- Що таке ментальне здоров’я, як його можна зміцнювати?
- На які першочергові заходи в закладі освіти очікують педагоги, батьки, діти?
- Які ресурси є у Всеукраїнській програмі ментального здоров’я «Ти як?» і де взяти матеріали для проведення Уроку ментального здоров’я для дітей та підлітків?
- Підвищення професійної компетентності молодих спеціалістів та практичних психологів і соціальних педагогів у воєнний час.
Майстер-клас від Вікторії Назаревич став відкриттям ресурсу іграшки (а саме Ведмедика) для дитини.
Ми працювали і в аудиторії, і в укритті. Ніщо не завадило спілкуванню професійної спільноти!
Відбулась методична конференція педагогів закладів дошкільної освіти
29 серпня 2024 року в НВК допрофесійної підготовки та технічної творчості молоді відбулась методична конференція педагогів закладів дошкільної освіти за темою: «Сьогодні – дошкільник, а завтра – школяр».
Учасники методичної конференції обговорили особливості роботи з дітьми старшого дошкільного віку щодо забезпечення якісних результатів дошкільної освіти, проведення діагностики готовності дитини до шкільного навчання, питання наступності між дошкільною та початковою освітою.
Спікери поділились досвідом використання парціальних програм в роботі зі старшими дошкільниками, дидактичними матеріалами та напрацюваннями на онлайн-платформах.
Матеріали конференції
Сертифікати учасників
Відбулась методична конференція вчителів предмета «Захист України»
29 серпня 2024 року в спеціалізованій школі № 181 м. Києва відбулась методична конференція «Особливості викладання предмета «Захист України» в 2024-2025 навчальному році», до якої долучилися 186 учителів предмета «Захист України» закладів загальної середньої освіти столиці.
Учасники методичної конференції обговорили умови викладання предмета «Захист України», розглянули програми, за якими вчителі будуть викладати предмет у новому навчальному році, отримали методичний коментар від учителів-практиків, викладачів і методистів Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, обговорили можливості організації практичних занять із навчання керування дронами та із вогневої підготовки в мультимедійних тирах.
Алгоритм створення осередків для викладання навчального предмета «Захист України» у закладах освіти
Рекомендації з облаштування осередків
Модельна навчальна програма «Захист України. Інтегрований курс»
Відбулась методична конференція вчителів і науковців «STEAM-oсвіта: виклики та пріоритети на 2024/2025 н. р.»
28 серпня 2024 року в Центрі інноваційних освітніх технологій (ICR) Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулась методична конференція вчителів і науковців на тему: «STEAM-oсвіта: виклики та пріоритети на 2024/2025 н. р.».
Учасники конференції обговорили питання викликів та перспектив розвитку STEAM-освіти в умовах війни та можливостями підвищення кваліфікації в Інституті післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (спікер: Ірина Воротникова, завідувач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, канд. пед. наук, доцент), дізнались про досвід Центру інноваційних освітніх технологій (ICR) із впровадження STEM (спікер: Олександра Шкуренко, старший викладач кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти, координатор Центру інноваційних освітніх технологій (ICR) Університету Грінченка, канд. пед. наук).
Заступник директора з НВР, учитель інформатики, Альона Шаповал, представила результати регіонального експерименту «Розвиток дослідницького мислення учнів в умовах STEAM-навчання на уроках інформатики» та проєкти колективу СШ № 52 з поглибленим вивченням інформаційних технологій щодо підготовки учнів до створення та програмування дронів, виготовлення роботизованих систем, турнікетів за допомогою паяльних станцій, 3D.
Заступник директора Ольга Рибак та вчитель інформатики ліцею № 141 «ОРТ» Роман Радер ознайомили учасників зустрічі з практиками запровадження STEAM, та організаційно-педагогічними умовами моделювання розвитку ліцею «STEAM-school», представили авторську освітню програму «Основи інженерії штучного інтелекту» та поділилися досвідом підготовки учнів до участі у Міжнародних конкурсах, проведенні STEM-заходів.
Відбулась методична конференція вчителів географії
28 серпня 2024 року в гімназії № 315 Дарницького району м. Києва відбулась методична конференція вчителів географії «Актуальні питання якості шкільної географічної освіти в умовах війни».
Учасники конференції обговорили актуальні питання географічної освіти:
- підвищення якості шкільної географічної освіти, нормативні документи щодо навчання географії у 6-7 класі НУШ (Ніна Чанцева, старший викладач кафедри природничо-математичної освіти та технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка);
- основні аспекти моніторингу якості шкільної географічної освіти та аналіз завдань НМТ-2024 з географії (Галина Карпюк, методист УЦОЯО, заслужений вчитель України);
- формування в учнів навичок роботи з картографічною інформацією (Микола Косарєв, керівник проєктів Інституту передових технологій);
- зміни в шкільній географічній освіті у 2024/2025 н. р. Вивчення географії у 6-7 класах за програмами Нової української школи (авторські ідеї Сергія Коберніка, завідувача кафедри методики навчання природничих дисциплін УДУ імені Михайла Драгоманова, доктора педагогічних наук, професора).
Відбувся урок ментального здоров’я за матеріалами «Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?»
Важливим сьогодні є питання стану ментального здоров’я дітей, батьків і педагогів. Що таке ментальне здоров’я? Які складові?
Ментальне здоров’я – це…
- Дбати про своє здоров’я
- Коли є сили плідно працювати
- Піклуватися про свій сон
- Робити внесок в життя своєї громади
- Відрізняти ілюзії від реальності
- Розраховувати свій власний бюджет
- Цінувати та берегти моменти щастя
- Приймати допомогу
- Дозволити собі приємну перерву
- Долати несприятливі життєві умови
- Дбати про свої кордони
На уроці ментального здоров’я 28 серпня 2024 року говорили про техніки самодопомоги, як дбати про свій стан, як допомогти дітям і дорослим справлятися зі стресом, а також було роздано буклети, посібники, плакати, розглянули корисні матеріали Всеукраїнської програми ментального здоров’я «ТИ ЯК?» за ініціативи першої леді Олени Зеленської.
Програма впроваджується в партнерстві з Координаційним центром з психічного здоров’я Кабінету Міністрів України.
Відбулась серпнева конференція для вчителів іноземних мов
27 серпня 2024 року в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка було проведено методичну конференцію для вчителів іноземних мов «Стратегічні напрями іншомовної освіти в умовах війни: виклики та можливості».
Учителі обговорили такі питання:
1. Навчання іноземних мов у 2024/2025 н. р.: методичні рекомендації до навчання іноземних мов у новому навчальному році; нормативні документи; сучасні підходи до навчання; виклики і перспективи у навчанні іноземних мов (Людмила Жарікова, старший викладач кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка).
2. Ефективні стратегії навчання іноземних мов та приклади їх застосування. Учасники обговорили ефективні методи викладання та як їх застосовувати на уроці; ознайомилися з методами розвитку і підтримки життєстійкості та створення позитивного і підтримуючого навчального середовища для учнів (Людмила Співакова, старший викладач кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка).
3. Медіація як сучасний тренд у сфері іншомовної освіти. Учасники ознайомилися з поняттям медіації, як її застосовувати під час навчального процесу, розглянули конкретні приклади на уроці та в підручниках (Світлана Печенізька, кандидат філологічних наук, доцент, провідний науковий співробітник відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України).