Category Archives: Головна

Патріотичний квест на тему історії Українського війська

14 жовтня ми водночас відзначатимемо кілька свят: День Українського козацтва, День Української Повстанської Армії (УПА) та День захисника України.
Ушанування мужності та героїзму захисників незалежності і територіальної цілісності України, виховання в школярів патріотизму буде максимально успішним за умови використання активних форм роботи. Елементи гри, театралізації, організація творчих пошуків по-справжньому зацікавлять школярів, дадуть можливість залучити до відзначення свят щонайбільше учнів.
Останнім часом неабиякої популярності набуло проведення різноманітних квестів.
Ольга Дудар. Квест на патріотичну тематику. Інтелектуальні змагання на тему історії Українського війська
Галина Лінчевська, Тетяна Усачова. Козацькі забави: орієнтовний сценарій розважального конкурсу для учнів 7-9 класів

Errare Humanum Est – людині властиво помилятися

18 вересня 2015 року в Національному музеї літератури України відбулося засідання Клубу української сучасної літератури. Учителі української мови та літератури ЗНЗ столиці мали змогу поспілкуватися з авторами книжки “Errare Humanum Est: 50 нарисів з українського примарознавства” Яковом Гордієнком та Дмитром Вортманом. Темою розмови стали непрості взаємини письменників (а також учителів!) з історією: чи ж можна/треба порушувати тонку грань історичної правди?
Книжка, що стала безумовним бестселером Книжкового арсеналу 2015 року, спростовує історичні міфи, якими, до речі, наповнено шкільні навчальні програми. Хтось сприйняв цю книжку як провокацію, хтось – як суперактуальну й навіть витверезну інформацію. Прощання з улюбленими легендами – про Марусю Чурай і Настю Лісовську, славетний лист запорожців султанові й бібліотеку Ярослава Мудрого – виявилося не простим, а для багатьох учителів-словесників гірким і болючим. Проте на шляху розбудови нового суспільства потрібно позбуватися не лише радянських/російських, а й власних стереотипів. Слова Цицерона «Errare humanum est» мають продовження: «…stultum est in errore perseverare», тобто «нерозумно наполягати на своїх помилках»…
Як стверджують автори книжки, це лише вершина айсберга, багато схожих історій чекають на публікацію. Тож чекаємо на продовження…
Сергій Громенко. Цікаве дослідження українських міфів: від Марусі Чурай до 1500-річчя Києва: рецензія
Катерина Холод. Красива казка для патріота
Національний музей літератури України

Участь методистів ІППО у Всеукраїнській конференції «Організація і проведення загальнодержавних тестувань різних ставок: ігри «Соняшник» і «Геліантус» та зовнішнє незалежне оцінювання»

Наприкінці вересня 2015 року в смт.Козин методисти ІППО взяли участь у щорічній Всеукраїнській науково-практичній конференції «Організація і проведення загальнодержавних тестувань різних ставок: ігри «Соняшник» і «Геліантус» та зовнішнє незалежне оцінювання». На ній виступали міжнародні експерти з освітніх вимірювань та моніторингу якості освіти Програми сприяння зовнішньому оцінюванню в Україні.
Виступи організаторів природознавчої гри «Геліантус» було присвячено формуванню в учнів цілісного уявлення про природу на основі знань із фізики, хімії, біології, географії. Важливі аспекти, порушені на заході, — це питання підвищення кваліфікації вчителів фізики, хімії, біології та географії; активізації позакласної та позашкільної роботи з цих предметів.
Інформацію про Всеукраїнський конкурс «Геліантус-учитель» для вчителів предметів природничого циклу – фізики, хімії, біології, географії — представив кандидат біологічних наук Р.В.Шаламов.
Лист МОН України
Сайт гри «Геліантус»
Правила Всеукраїнської гри «Соняшник»

Семінар «Методика викладання інформатики в 10-11 класах»

28 вересня 2015 року в приміщенні Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка (проспект Павла Тичини, 17) було проведено перше заняття семінару «Методика викладання інформатики в 10-11 класах інформаційно-технологічного профілю». Доповідач – Сергій Іщеряков, автор навчальної програми «Інформатика» в 10-11 класах інформаційно-технологічного профілю (лист МОНУ №1/11–7136 від 21.05.2015).

Оголошується набір в чотириголосний мішаний хор

Оголошується набір серед педагогічних та науково-педагогічних працівників дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних   навчальних закладів міста Києва та Київського університету імені Бориса Грінченка в чотириголосний мішаний хор Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка

Диригент хору – Олена Харченко (Гісса), старший викладач музичного мистецтва кафедри методики і психології дошкільної і початкової освіти ІППО; лауреат Міжнародного конкурсу AEDA-EUROPE, 2015 (Hungary), дипломант міжнародних фестивалів “Слов’янський вінок, 2002”, Таллінн (Естонія), “Brive la gaillarde, 1998” (France), фестивалю-конкурсу “Christmas Festival, 2007” (Praga) та Всеукраїнських конкурсів “Весняна рапсодія”; викладач естрадного вокалу, чиї вихованці у 2012, 2013 рр. стали призерами численних вокальних конкурсів.

Актуальні проекти слухачів тематичних курсів «Інноваційні процеси та інноваційна діяльність учителя початкових класів»

У серпні 2015 року кафедрою методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка вперше було проведено літні тематичні курси «Інноваційні процеси та інноваційна діяльність учителя початкових класів в умовах реформування сучасної системи шкільної освіти».
Слухачі тематичних курсів виконали актуальні групові проекти, з частиною яких пропонуємо ознайомитися.
Підвищення кваліфікації вчителів початкових класів в умовах роботи «Літньої школи»: презентація
Професійна компетентність учителя: мета чи засіб реалізації освітніх стандартів нового покоління?: презентація
Самоосвіта сучасного вчителя: презентація
Педагогічні умови впровадження інноваційних технологій у початковій школі: презентація
Продуктивні педагогічні технології: презентація
Розвиток пізнавальних здібностей учнів початкової школи в умовах реалізації компетентнісної освіти: презентація

Презентація проекту «Відкриті родинні студії»

24 вересня 2015 року за ініціативою Інституту педагогіки НАПН України в Київському будинку вчителя відбулась презентація проекту «Відкриті родинні студії як нова форма співпраці з родиною: перший досвід упровадження». До організації заходу долучився ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка. Участь у презентації взяли: директор ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент Войцехівський Михайло Федорович, завідувач НМЦ практичної психології і соціальної роботи Кепканова Олена Іванівна та завідувач НМЦ гуманітарної освіти та виховання Свирська Тетяна Іванівна.
Одним з основних доповідачів був Войцехівський Михайло Федорович. Висловлені ним ідеї щодо необхідності спільної діяльності родини, педагога та навчального закладу були підтримані педагогами, директорами навчальних закладів та батьками.
Довідково. Проведення в навчальних закладах тематичних відкритих родинних студій «Родина, родина – це все Україна» започатковано в обласних, районних і міських органах управління освітою, ЗНЗ у відповідності до плану заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді.

Українсько-естонський проект «Міксіке в Україні»

У перекладі з естонської на українську «міксіке» можна перекласти як «чомучка». МІКСІКЕ – це освітній проект, який реалізується за підтримки МОН України та Міністерства закордонних справ Естонії. В Естонії та інших європейських країнах він працює з 1994 року, а в нашій країні — з 2011 р.
Проект Міксіке ― це освітнє онлайн середовище, де розміщуються й зберігаються навчальні онлайн матеріали для вчителів, учнів і батьків. Ним можна також скористатися для організації та проведення конкурсів, вікторин та інших навчальних змагань у школі чи між учнями різних шкіл. Всі заходи в рамках проекту “Міксіке в Україні” для загальноосвітніх навчальних закладів України проводяться безкоштовно.
Запрошуємо до співпраці!
Лист МОН України
Сайт проекту

Круглий стіл для класних керівників та педагогів-організаторів ЗНЗ

15 вересня 2015 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл «Стратегічні напрямки виховної діяльності педагога в 2015-2016 н.р.». Учасники заходу – методисти РНМЦ, голови РМО класних керівників та педагогів-організаторів ЗНЗ. Було обговорено шляхи реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, сучасні тенденції впровадження інклюзивної освіти, скоординовано план спільної роботи РНМЦ та НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка в 2015-2016 н.р.
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді
С.В.Савченко. Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – стратегічний напрям виховної діяльності класного керівника: презентація
А.О.Трейтяк. Інклюзивна освіта: право дитини з особливими освітніми потребами на дозвілля: презентація
Універсальний дизайн: світ, зручний для кожного: демонстраційний відеоролик

Майстер-клас «Технологія «перевернутого класу» в трудовому навчанні»

16 вересня 2015 року для методистів РНМЦ і голів РМО вчителів трудового навчання (обслуговуючі та технічні види праці) було проведено майстер-клас «Технологія «перевернутого класу» в трудовому навчанні».
Учасники майстер-класу ознайомились із суттю інноваційної технології «перевернутий клас» та умовами її використання в процесі трудового навчання. Принцип «перевернутого навчання» реалізується наступним чином: удома учні переглядають короткі відео-лекції в Інтернет-мережі – самостійно проходять теоретичний матеріал – на уроці, коли вчитель знаходиться поруч, весь час витрачається на виконання практичних завдань. Це активна форма навчання, яка дозволяє залучити до роботи на кожному уроці кожного учня.
За програмами трудового навчання та підручниками для 6 класу педагоги визначили теми, викладаючи які, цю технологію можна використати. Про нову модель навчання учасники майстер-класу відгукнулися схвально: її застосування сприятиме більш ефективному використанню часу на уроках.
Н.І.Боринець. Майстер-клас. Технологія «перевернутого класу» в трудовому навчанні: презентація
Вікіпедія: Перевернутий клас

Чи залежатиме зарплатня вчителя від результатів ЗНО?

Найбільше зацікавлення вчителів викликають перспективи зміни оплати їхньої праці. Чи вплине на вчительську зарплатню анонсована реформа середньої освіти, а якщо вплине, то в який спосіб?
Питання справді болюче, особливо сьогодні. Пропонуємо ознайомитись із висновками та прогнозами аналітика CEDOS (укр. ЦДС – Центр дослідження суспільства) Ірини Когут, видрукованими на веб-сайті Освіта.ua
Ірина Когут. Чи платитимуть учителям за результати ЗНО?

Перший міський семінар-нарада «Шахи в школі»

17 вересня 2015 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся І (міський) семінар-нарада «Шахи в школі в рамках реалізації проекту «Розвиток шахів у місті Києві».
У роботі семінару-нараді взяли участь керівники гуртків шахів загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів.
Семінар розпочався з вітального слова головного спеціаліста відділу навчально-спортивної роботи Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України Захарчука І.Р., головного спеціаліста відділу позашкільної освіти Департаменту освіти і науки, молоді і спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської держаної адміністрації) Мельника С.Б., директора Інституту післядипломної педагогічної освіти Войцехівського М.Ф.
Учасники семінару-наради взяли участь в обговореннях і окреслили шляхи розвитку шахів у м. Києві. Тематика семінару та доповіді викликали у присутніх жвавий інтерес та зацікавленість.
Програма семінару-наради «Шахи в школі»
Фотогалерея
Програма занять з шахів. Шаховий центр “Товариш” (м.Київ)

Науково-практична конференція для працівників психологічної служби

10 вересня 2015 року відбулася науково-практична конференція «Соціально-педагогічна та психологічна робота в умовах конфлікту» для працівників психологічної служби системи освіти м.Києва. Організатор конференції – Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка.
На конференції йшлося про особливості організації роботи психологічної служби в 2015-2016 н.р.
Програма конференції
О.І.Кепканова. Особливості організації роботи психологічної служби у 2015-2016 н.р.: презентація
Л.Л.Письмак. Напрямки та зміст соціально-педагогічної роботи в умовах конфлікту: презентація
Н.К.Лебідь. Досвід запровадження тренінгу “Самопізнання” в практичну діяльність шкільного психолога: презентація
О.В.Геймал, В.В.Овчарик. Міський центр дитини: напрями діяльності: презентація