Category Archives: Головна

Виховання громадянина-патріота: моделі соціального партнерства: методичний посібник

Актуальність соціального партнерства у вихованні громадянина-патріота зумовлена потребою суспільства у свідомій, самодостатній, відповідальній особистості, яка готова брати активну участь у житті суспільства та держави, виявляти соціальну ініціативність, здатна вибудовувати партнерські взаємовідносини з іншими для створення та реалізації проєктів, спрямованих на суспільне благо, вміє продукувати рішення та знаходити ресурси для досягнення поставлених цілей. Ця потреба особливо загострилася з моменту повномасштабного вторгнення росії та запровадження воєнного стану. Саме тому виховання громадянина-патріота, здатного до ефективної та продуктивної взаємодії є одним із пріоритетних виховних завдань соціальних інститутів.

У посібнику презентовано науково-методичне забезпечення для розроблення моделей соціального партнерства у контексті виховання громадянина-патріота. Використання сучасних форм роботи (кластерів, методичних конструкторів, гайдів, коучинг-сесій) робить матеріали посібника доступними для широкого кола фахівців, що працюють з дітьми та молоддю.

Скачати посібник можна тут

Відбулися семінари-тренінги для практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти

У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України 2022/2023 навчальний рік триває в умовах воєнного стану, що вимагає від нас, освітян та батьків, нових рішень і підходів для забезпечення безперервності освітнього процесу. Враховуючи особливості роботи закладів освіти упродовж вересня-жовтня, виокремлено важливі чинники, які впливають на якість освіти, а саме: стабільність емоційної рівноваги учасників освітнього процесу та надолуження прогалин у знаннях учнів. У зв’язку з цим, пропонуємо після завершення канікул розпочинати робочий день хвилинками психологічної підтримки для працівників закладів освіти, що сприятиме стабілізації їх психоемоційного стану.

На підтримку цього нововведення психологами Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка під час осінніх канікул з психологами та соціальними педагогами закладів освіти були проведені семінари-тренінги та надані відповідні методичні рекомендації.

Діяльність психологічної служби закладу освіти в умовах воєнного стану: порадник

Засідання Вченої ради ІПО Київського університету імені Бориса Грінченка

25 жовтня 2022 року відбулося засідання Вченої ради Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. За поданням голови Вченої ради, директора ІПО М. Ф. Войцехівського, було затверджено зміни у її складі.

Рішенням Вченої ради було затверджено графік та план роботи Вченої ради Інституту на 2022-2023 н. р. (доповідач – Івашньова С. В., заступник директора ІПО). Про оновлення та затвердження Положення про організацію освітнього процесу та норми часу для планування й обліку навчальної роботи в ІПО доповіли О. В. Кочерга, В. В. Бойченко, заступники директора ІПО. Рішенням Вченої ради документ був затверджений зі змінами.

Було також затверджено низку документів: освітні програми 2022-2023 н. р (доповідачі – О. В. Кочерга, В. В. Бойченко, заступники директора ІПО); Плани стажування науково-педагогічних та атестації педагогічних працівників Інституту на 2023 рік (С. А. Пазюк, секретар атестаційної комісії Університету); Тематичний план на 2023 рік (М. Ф. Войцехівський, директор ІПО); Порядок сертифікації ЕНК (доповідачі – О. В. Кочерга, В. В. Бойченко, заступники директора ІПО) та зміни до Порядку розгляду методичних матеріалів педагогічних працівників на присвоєння звання «викладач-методист», «учитель-методист», «практичний психолог-методист», «вихователь-методист», «педагог-організатор-методист», «керівник гуртка-методист» (зі змінами) (доповідач – С. В. Савченко, заступник завідувача НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників).

Про перебіг планування науково-дослідної діяльності кафедр та НДЛ експериментальної педагогіки і педагогічних інновацій доповіли керівники структурних підрозділів К. О. Линьов, Н. М. Дика, О. О. Салата, І. П. Воротникова, Л. І. Меленець, О. Л. Пруцакова.

Вчена рада прийняла до відома інформацію та затвердила графік розгляду обґрунтувань тем наукових досліджень.

Одностайним рішенням Вчена рада підтримала клопотання кафедри освітнього лідерства (завідувач кафедри освітнього лідерства – К. О. Линьов) щодо рекомендації Д. М. Сабол, кандидатки психологічних наук зі спеціальності 19.00.07 – вікова та педагогічна психологія, доцентки кафедри освітнього лідерства, до участі в балотуванні на присвоєння вченого звання доцента.

Члени Вченої ради затвердили звіт щодо виконання плану стажування науково-педагогічних та атестації педагогічних працівників Інституту в поточному році та ухвалили рішення щодо схвалення результатів апробації навчально-методичних матеріалів педагогів та психологів дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів м. Києва (доповідач – С. В. Савченко, заступник завідувача НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників).