Category Archives: Учитель року

Білоус Геннадій Валерійович: переможець ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2016» у номінації «Англійська мова»

Коли я народився 10 квітня 1986 року, долею мені було визначено два можливі сценарії: стати лікарем або вчителем, адже з боку матері всі допомагали людському тілу, а з батькового – душі. Сімнадцять років потому вся сім’я з нетерпінням чекала, яку ж когорту я поповню. І все ж переважили ваги чоловічої лінії.
Остаточно визначитись у тому, що курс було обрано правильний, допомогла педагогічна практика на третьому році навчання у Вінницькому державному педагогічному університеті імені М.Коцюбинського. Перша зустріч з учнями, перший урок, перше невиконане домашнє завдання, перше «Дякую за урок!» – все віщувало про неминуче – бути вчителем.
Моя справжня кар’єра розпочалась у привітних стінах гімназії №290 м.Києва. Завдяки довірі та безмежній допомозі з боку колег та адміністрації, початок видався щонайвдалішим. Спілкування з вчителями, які знаходяться з тобою на одній хвилі, надихає на перемогу, а взаємовідвідування уроків та участь у складі журі олімпіад та робіт Малої академії наук – обов’язкова складова педагогічного успіху.

Тарасюк Тамара Дмитрівна: переможець ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2016» у номінації «Історія»

Тарасюк Т.Д., учитель історії гімназії №136 м.Києва, — надзвичайно творча особистість, тому будь-яка справа, доручена їй, завжди буде виконана максимально творчо й з душею:
• якщо треба створити блог — він особливий, бо для його наповнення долучилася вся родина вчителя;
• якщо за умовами конкурсу негайно потрібно підготувати та надрукувати статтю – на допомогу приходять випускники — і стаття виходить у газеті «Сьогодні»;
• якщо урок, який проводитиме вчителька під час конкурсу в іншій школі, її 11-класники дають їй поради: «я поетапно прорахував час кожного етапу, бачу, що саме тут можна скоротити, якщо…», «ось цей ланцюжок, що Ви намалювали на дошці, виконаю в електронному вигляді – так, мені здається, зручніше».

Фурман Валерій Вікторович: переможець ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2016» у номінації «Захист Вітчизни»

У кожної людини свій шлях у житті, і долею призначено її місце на землі. У спеціалізованій школі №89 працює Фурман Валерій Вікторович, учитель предмета «Захист Вітчизни». Його люблять і поважають, він потрібний дітям і без них не уявляє свого життя.
Про кар’єру військового він мріяв з дитинства, адже армії присвятили себе його дідусь і батько. Але в неспокійних 90-х після служби в Збройних Силах України за рекомендацією військкомату пішов працювати в службу охорони школи. Уже скоро в колективі помітили, що біля Валерія Вікторовича почали об’єднуватися зацікавлені учні-хлоп’ята. У жіночому учительському колективі вони обрали собі лідера-чоловіка, команди й поради якого не підлягали сумніву чи критиці. Він став для дітей незаперечним авторитетом, до нього з повагою ставилися вчителі.
І ось одного разу директор школи Саратова Олена Григорівна запропонувала:
– А чому б Вам не спробувати себе в ролі вчителя?
Потім були роки навчання в університеті, постійне самовдосконалення і професійне зростання. «Він надійний, і на нього можна в усьому покластися», — ця характеристика учнівського та педагогічного колективів найкраще характеризує Валерія Вікторовича. А перемога на міському конкурсі «Вчитель року-2016» — це закономірний результат відповідального ставлення учителя до своєї професії.
Уже після конкурсу Валерій Вікторович, усміхаючись, зауважив: «А знаєте, я продовжив не тільки чоловічу, але й жіночу династії, тому що мої мати та бабуся були вчителями».

Відбувся ІІ (міський) тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2016»

Сучасний столичний учитель — який він? «Професійний, творчий, креативний, енергійний», — заявили учасники ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу педагогічної майстерності «Учитель року-2016». У кожному етапі випробувань вони продемонстрували високий рівень методики навчання предмета, представили власний досвід роботи, свої педагогічні ідеї та досягнення, творчий підхід до використання сучасних інноваційних технологій.

Розпочався ІІ (міський) етап Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2016»

25 січня 2016 року відбулося відкриття ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2016». Учасники в номінаціях «Англійська мова», «Математика», «Історія» та «Захист Вітчизни» протягом п’яти днів виявлятимуть рівень фахової майстерності в таких конкурсах: «Контрольна робота», «Майстер-клас», «Захист навчального проекту», «Урок та його самоаналіз». Крім того, члени журі оцінюватимуть методичні блоги конкурсантів.
Результати конкурсних випробувань:
номінація «Англійська мова»
номінація «Математика»
номінація «Історія»
номінація «Захист Вітчизни»
Фотогалерея

Всеукраїнський конкурс педагогічної майстерності «Учитель року-2016»

В.О.Сухомлинський вважав, що «майстер педагогічної справи наскільки добре знає абетку своєї науки, що на уроці, в ході навчального матеріалу, в центрі його уваги не сам зміст того, що вивчається, а учні, їх розумова праця, їхнє мислення, труднощі їх розумової праці». “Учитель — перший і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти.”
Праця вчителя ні з чим не зрівнянна… Учителю потрібно трудитися роки й роки, щоб побачити предмет своєї творчості. Учителю потрібно володіти величезним талантом любові до людини, безмежною любов’ю до своєї праці і перш за все до дітей, щоб на довгі роки зберегти бадьорість духу, ясність розуму, свіжість вражень, сприйнятливість почуттів — без цих якостей праця педагога перетвориться в муку.
Розкрити талановитого вчителя, дати йому можливості для розвитку творчості, сприяти творчим педагогічним пошукам — ось завдання Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2016». У цьому навчальному році представити свої професійні здобутки зможуть учителі в таких номінаціях: «Історія», «Англійська мова», «Захист Вітчизни» і «Математика».
Конкурс проходить в три етапи: перший (районний) – у грудні 2015 року; другий (міський) – в січні 2016 року; третій (заключний) – квітень-травень 2016 року.
Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року»
Наказ МОН України «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2016»
Лист МОН України від 11 листопада 2015 року № 1/9-540 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2016»
Наказ ДОНМС «Про проведення І (районного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2016»
Сайт «Учитель року»
Методичні рекомендації з організації та проведення Всеукраїнського конкурсу І (районного) та ІІ (міського) туру “Учитель року-2016”: текст
Організація та проведення Всеукраїнського конкурсу “Учитель року-2016”: презентація
Наказ ДОНМС від 10.12.2015 №750 «Про проведення ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2016»

Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року»

«Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, малюнка, фантазій, творчості», ― стверджував В.А.Сухомлинський.
Що найголовніше в житті учня? Звісно, стосунки. Саме вони створюють ту шкільну ауру, яка суттєво впливає не тільки на його успішність, а й на формування особистості! Чи не найвпливовіший у житті школяра будь-якого віку вчитель – класний керівник. Спливає час, стають іншими вимоги до школи, учнів і педагогів, проте значущість ролі класного керівника не знижується.
Саме тому з метою сприяння зростанню престижності звання класного керівника, його ролі і статусу як компетентного педагога ХХІ століття, виявлення та популяризації досвіду кращих вчителів з жовтня 2015 року розпочався Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року». Участь у ньому узяли педагогічні працівники – класні керівники 5-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, які мають відповідну фахову освіту та стаж педагогічної роботи не менше трьох років.
Вітаємо переможців ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»!
Положення про Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року»
Наказ МОН України «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року» у 2015 році
Наказ ДОНМС «Про проведення І (районного) та ІІ (міського) турів Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»
Інструктивно-методичні матеріали Інституту модернізації змісту освіти щодо проведення Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»
Методичні рекомендації ІППО КУ імені Бориса Грінченка щодо проведення І та ІІ турів Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»
Наказ ДОНМС від 29.12.2015 №802 «Про підсумки проведення ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року» у 2015 році

Відбувся ІІ (міський) тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015»

Сучасний столичний учитель — який він? «Професійний, творчий, креативний, енергійний», — заявили учасники ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу педагогічної майстерності «Учитель року-2015». У кожному етапі випробувань вони продемонстрували високий рівень методики навчання предмета, представили власний досвід роботи, свої педагогічні ідеї та досягнення, творчий підхід щодо використання сучасних інноваційних технологій.

Всеукраїнський конкурс педагогічної майстерності «Учитель року-2015»

«Лише творчий учитель може бути джерелом успіху своїх вихованців», — так визначав роль педагога у створенні освітнього й виховного середовища школи видатний учений В.Сухомлинський. Розкрити талановитого вчителя, дати йому можливості для розвитку творчості, сприяти творчим педагогічним пошукам — ось завдання Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015».
У цьому навчальному році представити свої професійні здобутки зможуть учителі в таких номінаціях: «Українська мова та література», «Хімія», «Образотворче мистецтво» і «Правознавство».
Конкурс проходить в три етапи: перший (районний) – в грудні 2014 року; другий (міський) – в січні 2015 року; третій (заключний) – квітень-травень 2015 року.
Положення про всеукраїнський конкурс “Учитель року”
Наказ МОН України від 18.09.2014 №1053 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015»
Наказ ДОНМС від 10.11.2014 №582 «Про проведення І (районного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015»
Наказ ДОНМС від 19.12.2014 №634 «Про проведення ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015»
Лист МОН України від 5.11.2014 р. №1/9-578 «Про організацію та проведення третього (заключного туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015»)»
Сайт «Учитель року-2015»
Програма IІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015» Номінація «Хімія»
Програма IІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015» Номінація «Образотворче мистецтво»
Програма IІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015» Номінація «Правознавство»
Програма IІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015» Номінація «Українська мова та література»
Наказ ДОНМС від 21.01.2015 №15 «Про внесення змін до наказу Департаменту освіти і науки, молоді та спорту від 19 грудня 2014 року №634 «Про проведення  ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015»

Заключний тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Трудове навчання»

З 4 по 11 квітня у м. Біла Церква на базі Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів проходив третій (заключний) тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Трудове навчання».
У змаганні взяли участь переможці обласного туру конкурсу з усіх регіонів України та м. Києва. Відповідальну місію визначення переможців третього (заключного) туру Конкурсу виконували 11 членів журі – провідні науковці ВНЗ України, кращі вчителі загальноосвітніх шкіл України.
Від міста Києва участь у Конкурсі брала переможець міського туру всеукраїнського Конкурсу Катерина Миколаївна Олексієнко – учитель трудового навчання спеціалізованої школи №43 «Грааль» Солом’янського району, яка стала лауреатом конкурсу, посівши третє місце. Щиро вітаємо з перемогою й бажаємо подальших успіхів!
Про К.М.Олексієнко
Сайт К.М.Олексієнко

Знайомтесь: переможець ІІ етапу Конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Початкові класи»

Цілеспрямована, енергійна, принципова, безкомпромісна, вимоглива і разом з тим людяна та щира, а ще – безмежно закохана у школу та дітей. Такою бачать учителя Київської інженерної гімназії Дарницького району м. Києва Олену Некрилову її колеги та учні.
Малі школярики, яких навчає ця безмежно талановита вчителька хочуть і люблять вчитися. А бажання вчитися – головний результат початкового навчання! Інтерес до навчання виникає там, де є натхнення. Кожен урок Олени Миколаївни такого натхнення сповнений, він дарує дітям радість творчого пошуку й пізнання нового.
Педагог перебуває в постійному пошуку, в навчально-виховному процесі застосовує найновіші досягнення психолого-педагогічної науки, інтерактивні технології, прогресивні методики. У  творчому доробку вчителя – зошит для каліграфічного письма «Подорож із Колобком», який використовується для проведення каліграфічних хвилинок на уроках рідної мови.
Робота О.М.Некрилової спрямована на пошук обдарованої дитини, розкриття та розвиток її здібностей. Вихованці Олени Миколаївни беруть активну участь у різноманітних конкурсах, олімпіадах, виставках.
Щомісяця в гімназії виходять журнали «Поетичний Чорнобривчик» та «Дзвіночок», у яких оприлюднюються твори учнів Олени Миколаївни.
О.Некрилова. Конспект уроку «Повторення й узагальнення вивченого про Займенник» (4 клас)
Сайт О.М.Некрилової
Поезії Олени Некрилової

Знайомтесь: переможець ІІ етапу Конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Директор школи»

Професійним кредо директора ЗНЗ №243 Тетяни Ігорівни Деменко є вислів: «Немає задач, які неможливо розв’язати. Є задачі, розв’язання яких потребує нетривіального підходу». Принципи управлінської діяльності директора  –  демократичність, науковість та аргументованість. «Бездумне виконання вказівок для мене неприйнятне, – стверджує Тетяна Ігорівна. – Якщо хочеш домогтися якісного виконання задачі, знайди такі аргументи, щоб людина, якій доручаєш справу, відчувала в її здійсненні потребу».

Знайомтесь: переможець ІІ етапу Конкурсу «Учитель року-2014» в номінації «Трудове навчання»

Катерина Миколаївна Олексієнко працює в спеціалізованій школі №43 з поглибленим вивченням предметів суспільно-гуманітарного циклу «Грааль» Солом’янського району.
Крім класичних методів навчання, учитель використовує інформаційно-комунікаційні технології: саме вони стали невід’ємною частиною її методичного інструментарію. За допомогою ІКТ звичайний урок трудового навчання Катерина Миколаївна перетворює на урок-подорож або урок-екскурсію, чим стимулює учнів до творчої та науково-дослідної роботи. Найбільш ефективною в процесі викладання трудового навчання є  візуалізація технологічних процесів, адже під час усного викладу матеріалу слухач сприймає до однієї тисячі умовних одиниць інформації за хвилину, а при «підключенні» органів зору — до 100 тисяч. Тому висока ефективність використання в навчанні мультимедійних засобів, основа яких – зорове та слухове сприйняття матеріалу — абсолютно очевидна.
Катерина Миколаївна активно використовує різні форми візуалізації: навчальне відео, електронні презентації та фотоколекції виробів, науково-популярні фільми. Педагог успішно застосовує інтерактивні методи навчання, поєднуючи колективні форми роботи з груповими та індивідуальними.
К.М.Олексієнко. Інтерактивний урок та презентація на сайті «Трудове навчання»
Сайт спеціалізованої школи №43 з поглибленим вивченням предметів суспільно-гуманітарного циклу «Грааль»
Shpulka (Шпулька): персональний сайт К.М.Олексієнко
Конспект уроку на тему «Культура споживання їжі»
Презентація до уроку на тему «Культура споживання їжі»
К.М.Олексієнко. Творча майстерня вчителя трудового навчання
К.М.Олексієнко. Від волокна до тканини: презентація
К.М.Олексієнко. Вишивання: ілюстрації до уроку
К.М.Олексієнко. Географічні особливості національного вбрання українців