Category Archives: Головна
Про відзначення Дня української писемності та мови

Кожна епоха має свої винаходи й відкриття. Найбільшим винаходом людства було письмо. Писемні знаки давали можливість зберігати й передавати істинні знання, і саме завдяки написаному слову люди збагнули світ і своє місце в ньому.
Український народ має понад тисячолітню писемність, і почала вона складатися ще задовго до прийняття християнства.
Найдавнішим письмовим повідомленням про існування писемності у слов’ян і в українців-русів є «Сказання про письмена» болгарського чорноризця Храбра, який жив на зламі IX—X століть при дворі болгарського царя Симеона. У цій книзі Храбр розповів про два етапи розвитку слов’янського письма. Перший — коли слов’яни ще були язичниками, отож користувалися рисками й зарубками. Другий етап — після прийняття християнства, коли вони почали писати римськими й грецькими письменами. Але було це письмо “без оустроєнія”, тобто не пристосоване до слов’янської мови. І так було до тих пір, поки великими просвітителями слов’ян — братами Кирилом і Мефодієм – не був створений алфавіт.
Отже, українська мова — це мова корінного населення, яке споконвіку живе на рідній землі.
Людське безсмертя з роду і до роду увись росте корінням родоводу.
І тільки той, у кого серце чуле, хто знає, береже минуле,
Хто вміє шанувать сучасне, лиш той майбутнє вивершить прекрасне.
Українська мова змістом, багатством, глибиною й різноманітністю переживань, відбитих у ній, красою й мелодійністю посідає одне з перших місць серед мов народів світу. Саме вона підтримує свідомість національної єдності українського народу, любов до Батьківщини й пошану до себе.
Микола Тимошик. Історія видавничої справи
Друга зустріч у межах проекту «Педагогіка дитинства: нове життя «старих» методик навчання і виховання»

28 жовтня 2017 року відбулася друга зустріч у межах спільного проекту ІППО КУ імені Бориса Грінченка та Педагогічного музею України «Педагогіка дитинства: нове життя «старих» методик навчання і виховання».
Цього разу учасники заходу одержали вичерпну інформацію про Вальдорфську педагогіку та її засновника – філософа, літературознавця, дослідника творчості Ґете, творця антропософії Рудольфа Штайнера (1861—1925).
Учасники заходу дізналися про систему освіти, основою якої є повага до дитинства, зрозуміли, як допомогти дитині повірити у власні сили, як дати їй шанс на природний розвиток, що відповідає її віковим потребам і особливостям, визначили роль мистецтва в повноцінному розвитку особистості.
Було проведено міні-екскурсію розгорнутою в музеї виставкою «Київ Сухомлинського». Річ у тім, що педагогічна система Василя Сухомлинського має багато спільного з принципами Рудольфа Штайнера.
Наступну зустріч буде присвячено діяльності польського педагога-новатора Януша Корчака. Захід відбудеться 25 листопада.
Як отримати матеріали заходу: презентація
Фото із заходу
Про захід на Фейсбуку
Тренінг «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання»

25 жовтня 2017 року в рамках міжнародного семінару для представників пілотних шкіл «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання» було проведено тренінг «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання». Організаторами тренінгу виступили організація «КультурКонтакт Австрія», «Всеукраїнський фонд «Крок за кроком».
Реалізацію змісту тренінгу забезпечували австрійські тренери Хельга Шахінгер, Сузанна Фрейншляг, Юлія Найда, Ольга Банах.
У ході роботи учасники ознайомились із актуальною темою «Теорія множинного інтелекту» й обговорили можливості її застосування при плануванні та проведенні інтегрованого навчання. Особливо емоційною була практична частина заняття, на якій австрійські колеги представили низку вправ, спрямованих на організацію кооперативного навчання. По закінченні тренінгу всі учасники отримали сертифікати.
Нова українська школа: сторінка на сайті МОН України
Посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» (онлайн-ресурс)
«Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання»: Міжнародний семінар для представників пілотних шкіл

24 жовтня 2017 року в Києві відбувся міжнародний семінар для представників пілотних шкіл «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання». Відкрили семінар Лілія Гриневич, міністр МОН України; Герміне Поппеллер, посол Австрії; Гудрун Пайнсі, уповноважена з питань освіти Австрії. Про хід упровадження проекту стандарту та перші успіхи розповіли П.К.Хобзей, заступник Міністра освіти та науки України; Г.Шовкалюк, координатор проекту для пілотних шкіл з англійської мови; Л.Андрушко, директор львівської ЗОШ І ступеня «Світанок».
З метою встановлення зворотного зв’язку щодо впровадження проекту Державного стандарту початкової освіти було створено 13 робочих груп із числа директорів пілотних шкіл, заступників директорів з навчально-виховної роботи, вчителів-експериментаторів, тренерів.
Курси підвищення кваліфікації словесників у Мистецькому арсеналі

З 17 по 20 жовтня 2017 року на базі Національного культурно-мистецького та музейного комплексу «Мистецький арсенал» кафедрою методики мов та літератури ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка проведено курси підвищення кваліфікації вчителів української мови та літератури.
Для словесників організовано екскурсії Мистецьким арсеналом. Понад 30 педагогів узяли участь у дискусіях, тренінгах, прослухали інтерактивні лекції, ознайомилися з інноваційними технологіями навчання української мови і літератури. Крім посвідчень Інституту післядипломної педагогічної освіти слухачі курсів отримали сертифікат від Національного культурно-мистецького та музейного комплексу «Мистецький арсенал».
Мистецький арсенал: офіційний сайт
Mystetskyi Arsenal: сторінка відео на YouTube
Нові українські підручники – новій українській школі

Нова українська школа потребує нових засобів навчання, зорієнтованих на підвищення якості освіти.
Усіх творчих і небайдужих педагогів, хто прагне долучитися до оновлення змісту освіти, запрошуємо взяти участь у створенні підручників нового покоління з української мови для 1, 5 та 10 класів закладів загальної середньої освіти з навчанням молдовською, польською, російською, румунською, угорською мовами, а також для 1 та 10 класів з мов національних меншин, які відповідатимуть філософії Нової української школи.
Освітня програма «Міст до вищої освіти в Німеччині»

«Міст до вищої освіти в Німеччині» – стипендійна програма, яка готує до вступу в вищі навчальні заклади Німеччини після закінчення школи без навчання на додаткових підготовчих курсах та без складання іспитів.
До участі в програмі запрошуються учні 9-тих класів спеціалізованих шкіл, ліцеїв та загальноосвітніх закладів міста Києва, які мають високий середній бал та володіють німецькою мовою на рівні А2.
Передбачається мовна й фахова підготовка (з математики, інформатики, природничих та технічних дисциплін (MINT), ознайомлення з особливостями викладання, навчання у вищому навчальному закладі та перебування в університетському містечку.
Повну інформацію про проект «Міст до вищої освіти у Німеччині» можна знайти на сайті Ґете-Інституту
Презентація в місті Києві відбудеться 28.10.2017 в Goethe-Institut в Україні. Початок о 17:00.
Зовнішнє незалежне оцінювання – 2018. Для майбутніх абітурієнтів!!!

З початком нового навчального року для всіх випускників розпочинається гаряча пора – підготовка до складання ЗНО!
У 2018 році зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, проводитиметься з 22 травня до 14 липня. Кожен учасник має право скласти тести не більш як із чотирьох навчальних предметів (українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська мова, іспанська мова, німецька мова, французька мова).
Як і в попередні роки, випускникам загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року результати ЗНО з трьох навчальних предметів буде зараховано як результати державної підсумкової атестації:
– української мови і літератури (частина тесту з української мови);
– математики або історії України (частина тесту періоду ХХ – початку ХХІ століття);
– ще один предмет за вибором випускника (історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська мова, іспанська мова, німецька мова, французька мова).
Накази Міністерства освіти і науки України:
від 31.07.2017 №1103 «Деякі питання проведення в 2018 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти»,
від 19.09.2017 №1287 «Про затвердження Календарного плану підготовки та проведення в 2018 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти»,
від 19.09.2017 №1283 «Про підготовку до проведення в 2018 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти»
Нове життя “старих” методик навчання і виховання

30 вересня 2017 року в Педагогічному музеї України стартував соціальний проект “Педагогіка дитинства: нове життя “старих” методик навчання і виховання” (у форматі педагогічних консультацій для всіх охочих). Проект підготовлено Музеєм спільно з Інститутом післядипломної педагогічної освіти КУ імені Бориса Грінченка.
У заході взяло участь понад 30 осіб, зацікавлених методикою Марії Монтессорі. Після інтерактивної лекції, прочитаної педагогом навчально-виховного комплексу Школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад “Україна Монтессорі Інтернешнл – УМІ” Оленою Палош, було проведено педагогічну консультацію, що перейшла в бурхливе обговорення ідей та концепції спадщини Марії Монтессорі.
Наступний захід, присвячений Вальдорфській педагогіці, буде проведено останньої суботи жовтня так само в Педагогічному музеї України. Початок об 11.00. Запрошуємо всіх охочих.
Фото
До уваги педпрацівників усіх регіонів України та приватних закладів

Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка запрошує працівників ЗДО, ЗЗСО, ЗПО, ПТНЗ усіх* регіонів України на курси підвищення кваліфікації за очно-дистанційною та дистанційною формою навчання.
Освітні програми включають:
– практичні заняття, індивідуальні консультації, круглі столи;
– тренінгові методи навчання з використанням комп’ютерних технологій;
– відвідування вибіркових заходів (занять, круглих столів, дискусій, семінарів, екскурсій тощо);
– опрацювання дистанційних модулів за місцем проживання.
Науково-методичний семінар для вчителів естетичних дисциплін ЗНЗ

19 вересня 2017 року в Кловському ліцеї №77 Печерського району проведено науково-методичний семінар для вчителів естетичних дисциплін «Реалізація інтегрованого курсу «Мистецтво» в ЗНЗ». З компаративними методами викладання інтегрованого курсу «Мистецтво» педагогів ознайомила кандидат педагогічних наук, член редколегії журналу «Мистецтво та освіта», експерт ЮНЕСКО з мистецької освіти, автор тридцяти підручників з музики, мистецтва, художньої культури Людмила Михайлівна Масол.
Виступ Наталії Ігорівни Овінникової, учителя-методиста музичного мистецтва СЗШ №119 Деснянського району, був присвячений інтерактивним технологіям, які використовуються при вивченні предмета «Мистецтво» в дев’ятому класі. Заслужений учитель України Жанна Станіславівна Марчук розповіла про формування міжкультурної толерантності учнів гімназії №290 Дарницького району в процесі вивчення предметів художньо-естетичного циклу та провела майстер-клас з виготовлення Етегамі з Манекі Неко.
Програма семінару
Л.М.Масол. Презентація підручника для 9 класу
Особливості роботи за підручником з інтегрованого курсу «Мистецтво»: перший авторський вебінар у рамках проекту «Актуальний діалог» від Л.М.Масол
Ж.С.Марчук. Формування у школярів міжкультурної толерантності
Круглий стіл для методистів РНМЦ, заступників директорів ЗНЗ із виховної роботи, голів МО класних керівників та педагогів-організаторів

13 вересня 2017 року НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка проведено круглий стіл «Нова якість виховання: цінності та цільові орієнтири». Учасниками заходу, що відбувся в ЦДЮТ Солом’янського району, були методисти РНМЦ, заступники директорів ЗНЗ із виховної роботи, голови методичних об’єднань класних керівників та педагогів-організаторів, заступники директорів ПНЗ з навчально-виховної роботи.
Педагоги жваво обговорювали ціннісну складову виховання, соціально-психологічний портрет сучасного випускника, питання партнерської взаємодії ЗНЗ та ПНЗ.
Н.І.Коваленко. Модель виховної системи навчального закладу: з досвіду роботи НВК «Домінанта»: презентація
Подіумна дискусія вчителів зарубіжної літератури

11 вересня 2017 року розпочала роботу подіумна дискусія в дистанційному форматі “Зарубіжна література і особистість цифрової доби: у пошуках відповідностей”. Пропонуємо ознайомитися з матеріалами експертів та стати активними учасниками заходу!