Зустріч учителів хімії з авторами підручників для 9-го класу

На проведеній 28 березня 2017 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка дискусії-презентації вчителі хімії київських ЗНЗ познайомилися з авторами підручників для 9 класу, рекомендованих МОН України.
Доповідь автора підручника О.В.Григоровича, кандидата хімічних наук, старшого наукового співробітника відділу фізичної органічної хімії Науково-дослідного інституту хімії при Харківському національному університеті ім. В.Н.Каразіна, була присвячена формуванню ключових компетентностей на уроках хімії.
Автор підручника О.Г.Ярошенко, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, Заслужений працівник освіти України, презентувала навчально-методичний комплект до підручника.
Учитель-методист, Заслужений учитель України Я.Ю.Коваль представила авторську реалізацію інтерактивного навчання в підручниках з хімії для 8-9 класів авторів С.В.Василенко та Я.Ю.Коваль.
О.В.Григорович. Формування ключових компетентностей на уроках хімії: презентація
Авторська реалізація інтерактивного навчання у підручниках з хімії для 8-9 класів авторів Василенко С.В., Коваль Я.Ю.: презентація
О.Г.Ярошенко. Хімія. 9 клас: презентація

Зустріч учителів зарубіжної літератури з авторами підручників для 9-го класу

«Запитайте в автора» – таку назву мала дискусія-презентація, яка відбулася 28 березня 2017 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Мета заходу – надати вчителю необхідну інформацію для вибору підручника, який відповідає не лише сучасним поглядам на викладання зарубіжної літератури, а ще й його стилю викладання та конкретним методичним уподобанням.
Автори підручників та представники видавництв ознайомили учасників дискусії з концепцією, структурою, рубрикацією підручників. Педагоги мали нагоду поставити запитання, висловити свої враження та побажання.
Схвальні відгуки отримали всі представлені підручники. Сподіваємось, що кожен учитель зарубіжної літератури знайшов свого автора.
Тож обираймо свідомо!
Зарубіжна література (модерація)
О.М.Ніколенко. Зарубіжна література. 9 клас. Видавництво «Грамота»: презентація
Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. Зарубіжна література. 9 клас. Видавництво «Літера»: презентація
Є.В.Волощук. Зарубіжна література. 9 клас. Видавництво «Генеза»: презентація
О.О.Ісаєва, Ж.В.Клименко, А.О.Мельник, О.К.Бицьк. Зарубіжна література. 9 клас. Видавництво «Оріон»: відео
Н.М.Кадоб’янська, Л.М.Удовиченко. Зарубіжна література. 9 клас. Видавництво «Сиция»: презентація

Зустріч учителів російської мови й інтегрованого курсу «Література» з авторами підручників для 9 класу

Яким має бути підручник з російської мови та літератури? Це питання з’ясовували вчителі та представники видавництв – учасники круглого столу, проведеного 28 березня 2017 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Упровадження особистісно орієнтованого навчання та формування предметних компетентностей – саме ці завдання мають бути реалізовані в сучасному підручнику з російської мови. Про це йшлося у виступах авторів підручника Олени Самонової, Олени Крюченкової, Алли Приймак.
Про концепцію і структуру підручника для 9-го класу «Література (зарубіжна і російська)» авторів Євгенії Волощук, Олени Слободянюк, Олени Філенко учасники круглого столу дізналися від Олени Камишанської, завідувача редакції мови та літератури видавництва «Генеза».
Про методичні підходи до навчання в полікультурному середовищі та їх втілення в підручнику російської мови розповіла Інна Копитіна, вчитель російської мови та літератури, провідний редактор відділу філології видавництва «Ранок».
І.Копитіна. У нові часи з новим підручником: презентація
О.Самонова, О.Крюченкова, А.Приймак. Підручник для 9-го класу з російської мови для шкіл з українською мовою навчання видавництва «Генеза»: презентація
Є.Волощук, О.Слободянюк, О.Філенко. Підручник для 9-го класу з інтегрованого курсу «Література» видавництва «Генеза»: презентація

Круглий стіл «Запитайте в автора» для вчителів інформатики

28 березня 2017 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася зустріч учителів, керівників методичних об’єднань учителів інформатики ЗНЗ міста Києва з авторами рекомендованих МОН України підручників для учнів 9 класу: В.Д.Руденко, В.П.Вембер, М.М.Корнієнко та О.В.Коршуновою.
На круглому столі «Запитайте в автора» було обговорено такі питання: шляхи реалізації концепції «Нова українська школа», очікувані зміни в навчальній програмі з інформатики для учнів 5-9 класів, нові підходи до розв’язання компетентнісних задач, методика навчання сучасних мов програмування (Python, Java); підготовка учнів до проектної діяльності та забезпеченість курсу інформатики додатковими інтерактивними електронними матеріалами, робочими зошитами.
Усі учасники заходу взяли активну участь в обговоренні нових підручників.
Сучасний підручник з інформатики: тенденції і перспективи подальшого розвитку: презентація
Морзе Н.В., Барна О.В., Вембер В.П. Навчання учнів розв’язуванню компетентнісних завдань з інформатики: презентація
Реалізація розвивально-компетентнісного підходу на уроках інформатики у 5 класі (за програмою для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах): презентація
Презентація підручника «Інформатика». 9 клас (видавництво «Ранок»)
Видавничий дім «Освіта»: презентація

Завершився ІІ етап Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека-2017»

Підбито підсумки II (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека-2017». Цьогоріч він проводився в наступних номінаціях «Шкільна бібліотека: інноваційні проекти», «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу», «Бібліотека – виховний простір навчального закладу», «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей», «Сучасний методист: новий формат діяльності». Професійне журі оцінювало подані матеріали бібліотечних працівників з різних типів навчальних закладів усіх районів. Всього подано 23 роботи у трьох номінаціях: «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу», «Бібліотека – виховний простір навчального закладу», «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей».
Конкурсні матеріали Мелкозерової Світлани Василівни
Конкурсні матеріали Картушиної Галини Миколаївни
Конкурсні матеріали Прохорової Лариси Петрівни
Наказ ДОНМС від 31.03.2017 №276 «Про підсумки проведення II (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека-2017»

Дискусія-презентація для учителів алгебри та геометрії

28 березня 2017 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася зустріч учителів математики ЗНЗ міста Києва з авторами рекомендованих МОН України підручників для учнів 9 класу.
Учасники заходу взяли активну участь у обговоренні шляхів реалізації концепції «Нова українська школа», запровадження компетентнісного підходу в навчанні, особливостей підготовки учнів до проектної діяльності. Особливу цікавість викликала забезпеченість курсу математики додатковими інтерактивними електронними матеріалами, робочими зошитами. Читати далі

2 квітня 2017 року – Міжнародний день дитячої книги

2 квітня, у день народження великого казкаря Ганса Крістіана Андерсена, весь світ відзначає Міжнародний день дитячої книги, підкреслюючи в такий спосіб її важливу роль у формуванні духовного й інтелектуального обличчя нових поколінь Землі.
Популяризацію дитячої книжки працівники шкільних бібліотек столиці вважають одним із найважливіших напрямів своєї роботи. Палітра такого досвіду бібліотечних працівників багата на проведення різноманітних заходів, які розкривають важливість книжки й читання в житті кожної людини.
В.В.Тельчарова. Сучасна шкільна бібліотека та її роль у житті школи: презентація
О.Є.Матвійчук. Сучасні тенденції розуміння ролі бібліотеки: задля культивування здорового способу життя: презентація

Семінар «ЗНО з української мови та літератури-2017: на що звернути увагу»

29 березня 2017 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено практичний семінар «ЗНО з української мови та літератури-2017: на що звернути увагу». Педагоги – учасники заходу отримали вичерпні відповіді на запитання стосовно зовнішнього незалежного оцінювання в 2017 році.
На семінарі виступили начальник відділу змісту суспільно-гуманітарних навчальних предметів Українського центру оцінювання якості освіти Андрій Панченков і методист відділу Оксана Данилейко. Андрій Панченков розповів, як тестове завдання потрапляє в сертифікаційну роботу ЗНО, проаналізував психометричні характеристики тестових завдань з української мови, літератури та власного висловлення.
Тетяна Дідух, методист Управління освіти Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, зупинилась на тому, яких саме помилок абітурієнти припускаються найчастіше. З особливою цікавістю педагоги сприйняли інформацію про те, яким чином розподіляють бали при оцінюванні власного висловлення.
Ольга Питюр, учитель української мови та літератури Політехнічного ліцею Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» Солом’янського району, поділилася власним досвідом складання завдань ЗНО та надала рекомендації щодо організації ефективної підготовки школярів до тестування.
Український центр оцінювання якості освіти
Київський регіональний центр оцінювання якості освіти
Андрій Панченков, Оксана Данилейко. Актуальні питання зовнішнього незалежного оцінювання: презентація
Тетяна Дідух. Написання власного висловлення: презентація
Ольга Питюр. Польовий досвід: ЗНО з української мови та літератури: презентація

Круглий стіл «Обираємо свідомо» для вчителів біології ЗНЗ столиці

28 березня 2017 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл від авторів підручників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України до використання в 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів.
Участь у заході узяли понад 40 педагогів. Методисти РНМЦ, керівники РМО, вчителі біології та основ здоров’я мали можливість поспілкуватися з авторами та редакторами підручників, підготовлених у видавництвах «Ранок», «Грамота», «Генеза», «Видавничий дім «Освіта», «Аксіома», «Оріон». Обговорювані підручники створено з урахуванням провадження в навчально-виховний процес положень Концепції Нової української школи.
Пропонуємо ознайомитися з матеріалами виступів.
І.Г.Шахова. Сучасний український підручник: яким йому бути: презентація
І.П.Василашко. Методичні засади навчання основ здоров’я в контексті впровадження концепції «Нова українська школа»: презентація
М.Б.Польова. Інтерактивні, проектні методи формування здоров’язбережувальної компетентності учнів: презентація
Т.В.Коршевнюк. Підручник «Біологія» для учнів 9 класу ЗНЗ: презентація
С.П.Яценко. З любов’ю до дітей: підручник біології для 9 класу: презентація

Методичний семінар для класних керівників та педагогів-організаторів ЗНЗ

21 березня 2017 року в СШ №206 імені Леся Курбаса Святошинського району проведено методичний семінар «Формування активної громадянської позиції старшокласників» для класних керівників та педагогів-організаторів. Організатори заходу – НМЦ гуманітарної освіти і виховання ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка та РНМЦ Святошинського району.
На семінарі йшлося про потужний виховний потенціал правильно організованого учнівського самоврядування. Начальник відділу з питань внутрішньої політики та зв’язків із громадськістю Святошинської адміністрації Ірина Романенко наголосила на тому, що нині самоврядування – найефективніший із методів виховної роботи, адже наділення учнів певними повноваженнями розвиває лідерські якості, формує соціальний досвід та ціннісні орієнтації, виховує активних громадян держави, створює простір для самореалізації, а головне – навчає спілкуватися, узгоджуючи свої бажання з потребами інших людей. Президент районної асоціації «Старшокласник», одинадцятикласниця Ольга Манукян стверджує: для учнів школа лідерства – їхня маленька країна.
Г.В.Лінчевська. Учнівське самоврядування та розвиток активної громадянської позиції старшокласників: презентація
С.О.Мацієвська. Вплив учнівського самоврядування на формування соціально активної особистості: презентація
С.О.Щербань. Учнівське самоврядування як спосіб організації життя шкільного колективу: презентація
Ольга Манукян. Школа лідерства – наша маленька країна: презентація
Школа лідерства: відео (9 хв.)
Читання віршів Тараса Шевченка: відео (2 хв.)
Фотозвіт: відео (5 хв.)

Майстер-клас для вчителів російської мови

16 березня 2017 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся майстер-клас для вчителів російської мови «Конструювання уроку російської мови: нові педагогічні техніки». Захід провела Любов Василівна Кулєшова, учитель-методист Слов’янської гімназії Дарницького району столиці.
Учасники майстер-класу розглянули сучасні підходи до структурування уроку, опанували нові педагогічні техніки навчання російської мови.
Пропонуємо ознайомитися з матеріалами майстер-класу.
Програма майстер-класу
Л.В.Кулєшова. Структура уроку, нові техніки: текст майстер-класу
Л.В.Кулєшова. Роль шкільного театру у формуванні навичок ХХІ століття: презентація
Слов’янська гімназія

Підбито підсумки проекту «Вчителі англійської мови – агенти змін у місті Києві»

16 березня 2017 року на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся міський семінар «Підсумки проведення проекту «Вчителі англійської мови – агенти змін» у місті Києві». Йшлося про реалізацію програми «Вчителі англійської мови – агенти змін», у ході виконання якої було організовано каскадне навчання вчителів київських ЗНЗ тренерами, що пройшли тренінги від Британської Ради в Україні.
Участь у каскадних тренінгах брали 50 учителів англійської мови ЗНЗ столиці. Учасники тренінгів дізналися про інноваційні методи навчання англійської мови, склали план навчальних дій, освоїли інноваційні форми роботи з учнями, відкрили нові шляхи для безперервного професійної розвитку, знайшли однодумців. Сорок годин інтенсивних, інтерактивних тренінгів, які проводились англійською мовою у канікулярні дні, допомогли вчителям визначити шляхи професійного самовдосконалення.
Навчання відбулося за підтримки громадської організації GoGlobal та Міністерства освіти і науки України на виконання Указу Президента України №641/2015 «Про оголошення 2016 року Роком англійської мови в Україні».
Успішно звітувавшись про роботу, виконану впродовж року, тренери отримали грамоти Департаменту освіти і науки, а також відповідні свідоцтва Інституту післядипломної педагогічної освіти.
Програма курсу Агенти Змін: Хвиля-2

Музейна педагогіка на курсах підвищення кваліфікації педагогів

Протягом 2016-2017 навчального року педагоги – слухачі курсів підвищення кваліфікації ІППО КУ імені Бориса Грінченка мали можливість поглиблювати знання на базі Педагогічного музею України, Національного музею українського народного декоративного мистецтва, Музею видатних діячів української культури (Лесі Українки, Миколи Лисенка, Панаса Саксаганського, Михайла Старицького), Національного музею літератури України, аптеки-музею, музею Бориса Грінченка.
Відвідування музею не обмежувалось оглядом експозиції: педагоги отримували можливість попрацювати в рамках діючих музейних програм, ознайомитися з можливостями використання різних форм музейної діяльності в рамках навчально-виховного процесу.
Особливу цікавість викликали виставка Національного музею історії України «100 років Української революції. Відроджена держава» та програма «Зустрічаємо Великдень» НМУНДМ.
Зустрічаємо Великдень
100 років Української революції. Відроджена держава
Практична частина модуля “Музейна педагогіка у виховній роботі” (використано елементи програми Національного музею українського народного декоративного мистецтва “Зустрічаємо Великдень!”)