Всеукраїнський конкурс майстерності педагогічних працівників закладів позашкільної освіти «Джерело творчості»

Стартує Всеукраїнський конкурс майстерності педагогічних працівників закладів позашкільної освіти «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка–2019» за туристсько-краєзнавчим, військово-патріотичним, художньо-естетичним, еколого-натуралістичним та дослідно-експериментальним напрямами позашкільної освіти.
Наказ МОН України від 30.10.2018 року №1175 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка–2019»
Наказ МОН України від 23.11.2017 року №1527 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс «Джерело творчості»
Наказ Департаменту освіти і науки від 07.11.2018 року №659 «Про проведення I (районного) та II (міського) етапів Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників закладів позашкільної освіти «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка – 2019»
Лист Інституту модернізації змісту освіти МОН України від 09.11.2018 року №22.1/10-4091 «Про методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка-2019»

Майстер-клас для методистів та вчителів естетичних дисциплін ЗНЗ

13 листопада 2018 року на базі НВК «Домінанта» Дніпровського району столиці проведено майстер-клас «Реалізація мистецької освіти в початкових класах на засадах Нової української школи». Захід організовано працівниками НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Кандидат педагогічних наук, доцент Державного вищого навчального закладу «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України Людмила Григорівна Кондратова продемонструвала новітні методику та дидактику викладання мистецтва в ХХІ столітті.
Учителі взяли активну участь в авторських музично-дидактичних іграх, фізкультхвилинках, розспівках, імпровізаціях і музикуванні.
Програма майстер-класу
Л.Г.Кондратова. Реалізація мистецької освіти в початкових класах на засадах Нової української школи: презентація виступу

Вчителі 25 закладів освіти м. Києва продовжують брати участь в дослідно-експериментальній роботі «Організаційні, психолого-педагогічні умови впровадження елементів е-навчання в школі» у закладах загальної середньої освіти»

Дослідно-експериментальна робота в ліцеї № 208 виконується відповідно до наказу Департаменту освіти і науки, молоді та спорту №1143 від 12.12.2017 року «Про організацію дослідно-експериментальної роботи «Організаційні, психолого-педагогічні умови впровадження елементів е-навчання в школі» у загальноосвітніх навчальних закладах». Науковий керівник експерименту – Воротникова І. П., доцент кафедри методики природничо-математичної освіти та технологій, старший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії експериментальної педагогіки та педагогічних інновацій Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук.
8 листопада урок із використанням ІКТ-технологій провів директор ліцею № 208, вчитель МСП М.В.Чемерис. На уроці була присутня і керівник експерименту І.П.Воротникова. Під час уроку із використанням портативних ПК (нетбуків) учениці 10-Б та 10-А класів мали змогу перевірити свої теоретичні знання з травматології на прикладі ситуаційної задачі, описаної завдяки сучасним можливостям мультимедійних технологій. Після виконання теоретичної частини учениці показали свої практичні навички по проведенню іммобілізації у випадку зламу ключичної кістки (пов’язки Вельпо та Дезо). Завдяки ІКТ-технологіям залишок уроку був присвячений поглибленню знань про описану травму – учениці вивчали рентгенівські знімки, дізнавались про процес відновлення ключиці після травмування та про подальшу реабілітацію травмованого. Завершився урок навчальним відеороликом, який кожна з учениць переглядала в індивідуальному темпі з метою кращого засвоєння нових знань. 17 грудня у ліцеї відбудеться засідання педагогічної ради, присвячене подальшому впровадженню ІКТ–технологій в освітній процес. Протягом зимових канікул планується проведення семінарів для вчителів, які беруть участь в експерименті.

Всеукраїнський науково-практичний семінар «Компетентнісний вимір реалізації навчальних програм предметів технологічного циклу»

7-8 листопада 2018 року в місті Святогірську на базі комунального закладу «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини» відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Компетентнісний вимір реалізації навчальних програм предметів технологічного циклу».
Протягом двох днів завідувачі кабінетів (методисти) трудового навчання обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти та педагоги області ділилися досвідом, переймали кращі методичні знахідки колег, спілкувалися під час проведення Вернісажу українського автентичного мейкерства, тренінгів, майстер-класів, пристендових доповідей, панельних дискусій. Учасниками семінару було відзначено високий рівень професійної організації семінару; оригінальність оформлення різноманітних робочих зон, представлення цікавого й перспективного досвіду педагогів-технологів Донеччини.
Фоторепортаж

Тренінг «Громадянська освіта: виховні можливості»

31 жовтня 2018 року проведено тренінг «Громадянська освіта: виховні можливості» для методистів РНМЦ, заступників директорів з виховної роботи, голів методичних об’єднань класних керівників та педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти, заступників директорів з навчально-виховної роботи закладів позашкільної освіти.
Захід організовано НМЦ гуманітарної освіти і виховання ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка та проведено в спеціалізованій школі №250 Деснянського району.
Елла Василівна Ситник, учитель-методист історії та правознавства СШ №250 Деснянського району, Відмінник освіти України, співавтор програми та підручника «Громадянська освіта (інтегрований курс) для 10 класу» продемонструвала присутнім виховний потенціал та можливості соціалізації учнівської молоді засобами громадянської освіти.
Громадянська освіта – підручник
Громадянська освіта – Нова Доба

Міжнародний проект «Матіфік в Україні»

До уваги керівників закладів загальної середньої освіти!

Повідомляємо, що заклади освіти м.Києва можуть взяти участь у міжнародному освітньому проекті з математики – Матіфік, що працює по всьому світу та перекладений близько сорока мовами.
Австралійською освітньою організацією Матіфік надається безоплатний сучасний освітній електронний контент для вивчення математики в 1-6 класах в ігровій формі для всіх закладів освіти, які виявлять бажання використовувати його у процесі навчання.
Більш детальна інформація на сайті Матіфік в Україні.
Посилання для реєстрації закладів освіти – https://www.marketing.matific.com/ukraine-page
Лист МОН України від 11.10.2018 №1/9-621 «Про проведення міжнародного проекту «Матіфік в Україні»

Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру “Сокіл” (“Джура”)

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2018 року №845 затверджено нове Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру “Сокіл” (“Джура”)

Семінар-практикум на тему «Квести на уроках трудового навчання. Частина І. Проведення квесту: методичні та організаційні аспекти»

30.10.2018 р. відбувся семінар-практикум для керівників РМО та учителів трудового навчання м. Києва на тему «Квести на уроках трудового навчання. Частина І. Проведення квесту: методичні та організаційні аспекти». Під час семінару відбувся майстер-клас по створенню навчальних квестів під гаслом «Граємося! Вчимося! Створюємо!», який провела Світлана Дмитренко, головний редактор видавництва «Шкільний світ», досвідчений квестер, автор розробок великої кількості квестів з різних навчальних предметів і не тільки…
Друга частина семінару-практикуму, яка відбудеться в грудні, передбачає представлення і проведення квестів, які будуть створені учителями.
На семінарі також була присутня Катерина Захленюк, новий редактор газети «Трудове навчання» видавництва «Шкільний світ», яка познайомилася з учителями міста Києва для подальшої співпраці.
Фотозвіт

Круглий стіл для вчителів російської мови

18 жовтня 2018 року в СШ №57 відбувся круглий стіл для вчителів російської мови на тему «Формування мовної компетентності учнів на уроках російської мови в контексті концепції «Нова українська школа».
Велике зацікавлення викликав виступ професора НУ ім.Т.Шевченка Л.П.Дядечко, автора підручника з інтегрованого курсу «Русский язык и литература». Досвідом використання компетентнісних завдань, необхідних для перетворення навчальної дисципліни у творчий навчальний процес, поділилась учителька СШ №85 Голосіївського району О.А.Куракса. Вчителька гімназії №178 Солом’янського району Т.Й.Оржеховська продемонструвала фрагменти уроків російської мови на засадах компетентнісного підходу в навчанні та запропонувала різні форми контролю навчальної діяльності учнів.
Учителі обговорили способи формування ключових компетентностей учнів.
Пропонуємо ознайомитися з матеріалами майстер-класу:
Л.П.Дядечко. Мовні рівні. Основні одиниці мови, їх роль в усному й писемному спілкуванні
О.А.Куракса. Компетентнісні завдання на уроках російської мови як необхідний складник сучасного навчання
О.А.Куракса. Компетентнісні завдания на уроках російської мови як необхідний складник сучасного навчання: презентація
О.А.Куракса. Компетентнісні завдания з російської мови
Т.Й.Оржеховська. Формування мовних компетентностей на уроках російської мови: презентація

Науково-методичний семінар для вчителів естетичних дисциплін ЗНЗ

11 жовтня 2018 року на базі СШ №7 імені М.Т.Рильського з поглибленим вивченням англійської мови Солом’янського району столиці було проведено організований НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка науково-методичний семінар «Модернізація мистецької освіти в сучасній школі».
Про реалізацію ідей Концепції «Нова українська школа» у практиці закладів загальної середньої освіти розповіла Янковська Інна Миколаївна, доцент кафедри педагогіки та методики початкового навчання факультету педагогіки і психології НПУ імені М.П.Драгоманова.
Комаровська Оксана Анатоліївна, доктор педагогічних наук, завідувач лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти, старший науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, означила проблеми оцінювання і компетентнісного підходу в мистецькій освіті.
Автори підручників «Мистецтво. 1 клас» Лобова Ольга Володимирівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної і початкової освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка, та Калініченко Олена Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп’ютерних технологій дизайну і графіки, начальник відділу по роботі зі студентами Київського національного авіаційного університету, розкрили особливості змісту та практичних завдань з музичного та образотворчого мистецтва на сторінках своїх книг та робочих зошитів.
Програма семінару
І.М.Янковська. Реалізація ідей Концепції «Нова українська школа» у практиці закладів загальної середньої освіти: презентація виступу
О.А.Комаровська. Мистецькі досягнення учнів: до проблеми оцінювання і компетентнісного підходу: презентація виступу
О.В.Лобова. Підручник «Мистецтво. 1 клас» як засіб реалізації ідей Концепції «Нова українська школа»: презентація виступу

Вітаємо з успішним захистом дисертаційного дослідження!

Щиро поздоровляємо викладача кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Юрія Васильовича Черпака з успішним захистом кандидатської дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки на тему «Вітчизняний громадсько-педагогічний рух за розвиток фізичного виховання дітей і молоді (остання чверть ХІХ ст. – 1917 р.)». Публічний захист дисертації відбувся 9 жовтня 2018 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка.
Бажаємо подальших успіхів та нових перемог!

Стартує ІХ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка вкотре запрошує учнів 5-11 класів ЗНЗ, військових ліцеїв, професійно-технічних навчальних закладів, студентів і курсантів вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації до творчого інтелектуального змагання.
Положення про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Лист Міністерства освіти і науки України від 03.10.2018 №1/9-593 «Про проведення ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка»
Наказ Департаменту освіти і науки КМДА від 08.10.2018 р. №640 «Про проведення І-ІІІ етапів IX Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка у 2018/2019 навчальному році»

Стартує ХІХ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика

«Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити»
В.Сухомлинський

Петро Яцик – це людина, яка прикладом свого життя продемонструвала усім нам невичерпні можливості людського духу. «Убогий духом не може бути багатим, незважаючи на те, скільки грошей він має», – любив повторювати Петро Яцик. Але те, що він був мультимільйонером, не заважало йому залишатися щирою, турботливою людиною. Більшість коштів він віддавав на благодійність, а саме на підтримку навчання. Він уперше виступив з пропозицією проведення в Україні мовного конкурсу серед молоді.
Тож цьогоріч ХІХ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика стартує 9 листопада, у День української писемності і мови, на Сумщині.
Положення про Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика
Наказ Департаменту освіти і науки КМДА від 08.10.2018 р. №639 «Про проведення І-ІІІ етапів ХІХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2018/2019 навчальному році»
Вікіпедія: Міжнародний конкурс знавців української мови імені Петра Яцика
Вікіпедія: Ліга українських меценатів