Семінар з питань протидії булінгу для класних керівників та педагогів-організаторів закладів освіти

27 лютого 2019 року в ЗЗСО №16 Оболонського району столиці відбувся практичний семінар з питань протидії булінгу «Шлях до взаємопорозуміння» для класних керівників, педагогів-організаторів закладів освіти. У теоретичній частині семінару фахівець ГО «Ла Страда – Україна» Тетяна Харківська звернула увагу педагогів на нормативно-правове врегулювання протидії булінгу та діяльність Національної дитячої «гарячої» лінії як інструменту його подолання. Заступник директора з виховної роботи ЗЗСО №16 Ю.В.Костенко поділилась досвідом роботи із запобігання кібербулінгу, булінгу, мобінгу в шкільному колективі через активне залучення дітей до соціальних проектів, а класний керівник С.І.Павленко з учнями 7-Б класу представили присутнім свій проект «STOPBULLYING!».
У практичній частині семінару учні школи №16 демонстрували типові конфліктні ситуації, шляхи вирішення яких пропонували й обговорювали педагоги. Було розроблено покрокові рекомендації із запобігання конфліктів у класному колективі, попередження і виявлення булінгу та організації превентивної роботи з учнями.
Т.Харківська. Протидія булінгу: нормативно-правове врегулювання (презентація)
Громадська організація «Ла Страда – Україна»: Інфоматеріали з протидії булінгу
Ю.В.Костенко. Попередження кібербулінгу та мобінгу в закладах освіти (презентація)
С.І.Павленко. Проект «STOPBULLYING!» (презентація)
Стоп насильству (учні  ЗЗСО №16: відео)

Семінар для практичних психологів закладів освіти м.Києва

24 січня 2019 року в Технічному ліцеї м.Києва відбувся семінар «Особливості психологічного супроводу інклюзивної освіти» для практичних психологів закладів освіти м.Києва. Захід організований НМЦ практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка на запит працівників психологічної служби.
Учасниками семінару стали 200 практичних психологів ЗЗСО, ДЗО та ЗПТО.
Було розглянуто поняття остракізму та гандикапізму, визначено причини та фактори їх виникнення, а також методи корекції та попередження проявів цих небезпечних соціально-психологічних явищ у освітньому середовищі. Крім того, учасники семінару визначили складові інклюзії та місце психолога в процесі супроводу інклюзивного навчання, з’ясували перелік обов’язкової документації для здійснення психологічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, проаналізували особливості роботи психолога з батьками дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання.
Вікторія В’ячеславівна Назаревич, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології Рівненського державного гуманітарного університету, тренер навчально-освітніх тренінгів, психолог вищої кваліфікаційної категорії, член правління та інтервізор Західноукраїнської асоціації арт-психологів та арт-терапевтів, ознайомила учасників заходу з ефективними арт-терапевтичними методами і методиками інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в колектив, формування інклюзивної свідомості та атмосфери толерантності в соціальному середовищі освітніх установ.

Майстер-клас для керівників РМО та вчителів трудового навчання

30 січня 2019 року відбувся майстер-клас «Виготовлення текстильної ляльки в панчішній техніці» для керівників РМО та вчителів трудового навчання закладів середньої освіти м.Києва. Захід організований методистом трудового навчання ІППО КУ імені Бориса Грінченка Людмилою Рак.
Майстер-клас провела вчитель трудового навчання гімназії №109 Субботська Наталія Георгіївна. Педагоги здобули нові знання та набули корисних практичних навичок із виготовлення текстильних ляльок, що дасть можливості урізноманітнити об’єкти проектної діяльності.
Щиро дякуємо адміністрації гімназії №109, керівнику РМО Щербині Я.Т. за створення чудових умов для професійного спілкування, а також творчому й креативному вчителю Субботській Н.Г.
Фотозвіт

Семінар-практикум «Квести на уроках трудового навчання»

19 грудня 2018 року на базі ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено другу частину семінару-практикуму «Квести на уроках трудового навчання». Захід на тему «Презентація розробок квестів із обслуговуючих та технічних видів праці» організовано та проведено методистами трудового навчання Л.М.Рак і С.І.Назаровим.
Учителі презентували авторські розробки квестів, які можна використовувати на уроках та під час проведення позакласних заходів. Особливо перспективним є використання квестів на інтегрованих уроках (фізика і трудове навчання, інформатика і трудове навчання тощо).
Педагоги продемонстрували приклади практичного застосування квестів, учасниками яких стали всі учасники семінару.
Проведення квестів допоможе вчителям урізноманітнити форми роботи на уроках і в позаурочний час.
Фотозвіт

Майстер-клас для керівників РМО та вчителів трудового навчання

22 листопада 2018 року на базі гімназії №315 Дарницького району столиці проведено майстер-клас «Виготовлення прикрас у техніці валяння» для керівників РМО та вчителів трудового навчання (обслуговуючі види праці).
Майстер-клас підготувала та провела творчий і досвідчений учитель-методист трудового навчання гімназії №315 Світлана Євгеніївна Письменська. Педагоги ознайомилися з техніками сухого та мокрого валяння, здобули нові знання, набули певних навичок. По завершенні майстер-класу всі його учасники отримали результат — виготовлену з вовни брошку «Пташка» з металевою застібкою-блискавкою.
Захід організовано методистом НМЦ природничо-математичної освіти та технологій ІППО КУ імені Бориса Грінченка Л.М.Рак.
Фоторепортаж

Семінар «Марафон написання листів» – одна із сучасних форм громадянської та правової освіти молоді»

Марафон написання листів – щорічний захід Amnesty International, який зазвичай проводять до Дня прав людини (10 грудня) в понад 200 країнах світу. У рамках цього заходу люди одночасно пишуть листи на захист конкретних осіб, чиї права порушені, на знак солідарності з ними. Щороку завдяки Марафону звільняють несправедливо засуджених, змінюють репресивні закони, що допомагає жертвам порушень прав людини не здаватись.
26 листопада 2018 року на базі спеціалізованої школи №250 Деснянського району відбувся науково-практичний семінар «Марафон написання листів» як одна із сучасних форм громадянської та правової освіти молоді».
Семінар організовано ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка за підтримки Міжнародної організації Amnesty International. Мета заходу – допомога вчителям громадянської освіти та правознавства. Учасники семінару мали можливість не тільки ознайомитись із механізмом упровадження цієї форми роботи, а й персонально долучитися до руху.
Програма семінару

Всеукраїнський науково-практичний семінар «Компетентнісний вимір реалізації навчальних програм предметів технологічного циклу»

7-8 листопада 2018 року в місті Святогірську на базі комунального закладу «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини» відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Компетентнісний вимір реалізації навчальних програм предметів технологічного циклу».
Протягом двох днів завідувачі кабінетів (методисти) трудового навчання обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти та педагоги області ділилися досвідом, переймали кращі методичні знахідки колег, спілкувалися під час проведення Вернісажу українського автентичного мейкерства, тренінгів, майстер-класів, пристендових доповідей, панельних дискусій. Учасниками семінару було відзначено високий рівень професійної організації семінару; оригінальність оформлення різноманітних робочих зон, представлення цікавого й перспективного досвіду педагогів-технологів Донеччини.
Фоторепортаж

Круглий стіл для вчителів російської мови

18 жовтня 2018 року в СШ №57 відбувся круглий стіл для вчителів російської мови на тему «Формування мовної компетентності учнів на уроках російської мови в контексті концепції «Нова українська школа».
Велике зацікавлення викликав виступ професора НУ ім.Т.Шевченка Л.П.Дядечко, автора підручника з інтегрованого курсу «Русский язык и литература». Досвідом використання компетентнісних завдань, необхідних для перетворення навчальної дисципліни у творчий навчальний процес, поділилась учителька СШ №85 Голосіївського району О.А.Куракса. Вчителька гімназії №178 Солом’янського району Т.Й.Оржеховська продемонструвала фрагменти уроків російської мови на засадах компетентнісного підходу в навчанні та запропонувала різні форми контролю навчальної діяльності учнів.
Учителі обговорили способи формування ключових компетентностей учнів.
Пропонуємо ознайомитися з матеріалами майстер-класу:
Л.П.Дядечко. Мовні рівні. Основні одиниці мови, їх роль в усному й писемному спілкуванні
О.А.Куракса. Компетентнісні завдання на уроках російської мови як необхідний складник сучасного навчання
О.А.Куракса. Компетентнісні завдания на уроках російської мови як необхідний складник сучасного навчання: презентація
О.А.Куракса. Компетентнісні завдания з російської мови
Т.Й.Оржеховська. Формування мовних компетентностей на уроках російської мови: презентація

Науково-методичний семінар для вчителів естетичних дисциплін ЗНЗ

11 жовтня 2018 року на базі СШ №7 імені М.Т.Рильського з поглибленим вивченням англійської мови Солом’янського району столиці було проведено організований НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка науково-методичний семінар «Модернізація мистецької освіти в сучасній школі».
Про реалізацію ідей Концепції «Нова українська школа» у практиці закладів загальної середньої освіти розповіла Янковська Інна Миколаївна, доцент кафедри педагогіки та методики початкового навчання факультету педагогіки і психології НПУ імені М.П.Драгоманова.
Комаровська Оксана Анатоліївна, доктор педагогічних наук, завідувач лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти, старший науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, означила проблеми оцінювання і компетентнісного підходу в мистецькій освіті.
Автори підручників «Мистецтво. 1 клас» Лобова Ольга Володимирівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної і початкової освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка, та Калініченко Олена Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп’ютерних технологій дизайну і графіки, начальник відділу по роботі зі студентами Київського національного авіаційного університету, розкрили особливості змісту та практичних завдань з музичного та образотворчого мистецтва на сторінках своїх книг та робочих зошитів.
Програма семінару
І.М.Янковська. Реалізація ідей Концепції «Нова українська школа» у практиці закладів загальної середньої освіти: презентація виступу
О.А.Комаровська. Мистецькі досягнення учнів: до проблеми оцінювання і компетентнісного підходу: презентація виступу
О.В.Лобова. Підручник «Мистецтво. 1 клас» як засіб реалізації ідей Концепції «Нова українська школа»: презентація виступу