Category Archives: Головна

До уваги вчителів: методичні рекомендації МОНУ щодо вивчення базових дисциплін

Міністерством освіти і науки спільно з Національною академією педагогічних наук України розроблено методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015-2016 н.р.

Лист МОН № 1/9-305 від 26.06.15 року «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015-2016 навчальному році»

Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015-2016 навчальному році: додаток до листа МОН № 1/9-305 від 26.06.15 року

Оприлюднено рейтинги ЗНЗ за результатами ЗНО з української мови та літератури

Український центр оцінювання якості освіти оприлюднив рейтинг загальноосвітніх навчальних закладів України за результатами ЗНО з української мови і літератури у 2015 році.
З рейтинговим списком, як і з методикою його побудови можна ознайомитися на сторінці «Аналітика» сайту УЦОЯО.
Складений на основі загального рейтингу ЗНЗ України рейтинг загальноосвітніх навчальних закладів столиці за результатами ЗНО з української мови і літератури у 2015 році оприлюднено на сайті Освіта ua.

Курси для вчителів інформатики в 10-11 класах інформаційно-технологічного профілю (автор навчальної програми – Сергій Іщеряков)

У травні 2015 року МОН України затвердило навчальну програму «Інформатика» в 10-11 класах інформаційно-технологічного профілю (лист МОНУ №1/11–7136 від 21.05.2015). Мета програми — підготовка учнів до рівня програміста-початківця з обсягом знань, що відповідає професійному сертифікату Java-програміста корпорації Oracle, а також із досвідом командної розробки додатків для мобільних засобів Google Android.

Освітня програма професійного розвитку «Послуги для дітей з обмеженими можливостями: білоруський та український досвід»

26-29 травня 2015 року в м.Мінськ відбулася освітня програма професійного зростання «Послуги для дітей з обмеженими можливостями: білоруський та український досвід».
Ця програма є спільним заходом з випускниками програми «Громадські зв’язки» (Community Connections) та проектом «Освітні програми професійного зростання» Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), які працюють у сфері допомоги дітям з особливими потребами, у тому числі їх реабілітації, освіти та соціалізації.
У рамках освітньої програми взяли участь білоруські та українські випускники, які працюють у державних, недержавних, комерційних організаціях та установах, надаючи послуги людям, у тому числі й дітям з особливими потребами.
Учасники програми ознайомились із білоруською системою послуг для дітей з інвалідністю в сфері освіти та реабілітації, підходами та методами, які можуть бути використані для задоволення потреб дітей з особливими освітніми потребами в Україні. Було обговорено проблеми інклюзивної освіти та реабілітації, соціальних стандартів, ролі батьків та громадських організацій у відстоюванні прав дітей з особливими потребами.

Засідання Вченої ради ІППО КУ імені Бориса Грінченка 9 червня 2015 року

9 червня 2015 року відбулося засідання Вченої ради ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Директор ІППО М.Ф.Войцехівський підбив підсумки діяльності науково-педагогічного колективу Інституту в 2014-2015 навчальному році та визначив перспективи розвитку закладу з урахуванням здійснюваних у системі освіти реформ.
Завідувач кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання Ф.Л.Левітас та завідувач НМЦ гуманітарної освіти та виховання Т.І.Свирська звітували про забезпечення методичного супроводу Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти.
Т.І.Свирська. Методичний супровід упровадження Державних стандартів базової та повної середньої освіти. Освітні галузі «Мови і літератури», «Мистецтво», «Здоров’я і фізична культура»: презентація
Н.Р.Петрощук. Організація роботи методистів-кореспондентів кафедр Інституту: презентація
Т.В.Кущова. Батьківські родзинки для кожної дитинки: презентація

Завершився 3-й етап Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» в номінації «Керівник гуртка – 2015»

Інститут післядипломної педагогічної освіти щиро вітає переможців завершального 3-го етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» в номінації «Керівник гуртка – 2015»: керівників гуртків Київського Палацу дітей та юнацтва Гінжалюк Ірину Володимирівну (номінація «Циркове та театральне мистецтво») та Толмачова Рубена Владиславовича (номінація «Вокальне та музичне мистецтво»), а також керівника гуртка Будинку дитячої та юнацької творчості Голосіївського району м.Києва Філімонову Ларису Вікторівну (номінація «Хореографічне мистецтво»).
Професійне журі оцінювало їхні розробки занять та масових заходів, матеріали участі в конференціях, семінарах, освітніх проектах, фахових конкурсах і визнало їх найкращими серед інших учасників.
Натхнення вам, дорогі колеги, нових звершень та насолоди від роботи з дітьми!
Детально з авторськими матеріалами переможців можна ознайомитись на веб-сторінках:
Київський Палац дітей та юнацтва “Джерело творчості-2015”
Офіційний сайт Управління освіти Голосіївського району м.Києва

Конкурс у режимі онлайн «Найкращий редактор»

26 травня 2015 року кафедра методики мов і літератури ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка провела конкурс «Найкращий редактор» у режимі онлайн з використанням можливостей мережі Інтернет. Це змагання мало експериментальний характер у низці заходів педагогічного проекту «Шлях до успіху». Мета конкурсу – визначення мовних знань і вмінь десятикласників у режимі реального часу. Учні п’яти шкіл столиці (гімназія №153 імені О.С.Пушкіна, гімназія №172 «Нивки», гімназія «Троєщина», НВК «Домінанта», НВК №240 «Соціум») одночасно пройшли конкурсне тестування, не покидаючи свого навчального закладу. Вони виконали 50 тестових завдань закритої форми, для чого було відведено 30 хвилин. Відразу після виконання роботи учасники випробувань миттєво отримали результат; з’ясували, де саме помилилися і яка ж насправді правильна відповідь до «проблемних» завдань. Незаперечними перевагами онлайнової форми змагань стали об’єктивність в оцінюванні, швидка (миттєва) перевірка учнівських робіт і той факт, що учасникам не треба було покидати меж свого навчального закладу. Недоліком онлайнової технології конкретно в нашому випадку вважаємо відсутність завдань, які перевіряють творчі здібності учнів. Проте цей захід показав, що онлайнову технологію із використанням тестових завдань лише закритої форми можна й треба застосовувати саме на етапі відбору учасників конкурсу для їхньої подальшої участі/неучасті на вищих рівнях випробувань.

І Київська відкрита олімпіада з лінгвістики

У різних країнах світу з 1965, а на міжнародному рівні — з 2003-го року проводять олімпіаду з лінгвістики. З кожним роком вона набуває серед школярів усе більшої популярності.
В Україні протягом останніх років учні старших класів теж почали проявляти зацікавленість цією галуззю науки.
Зокрема в м.Києві за ініціативи СШ №52 в 2014 і 2015 рр. проведено олімпіаду з лінгвістики. На ній не треба писати творів або виявляти знань з української чи іноземної мов. Парадокс, але переможцем у лінгвістичній олімпіаді може стати учень, який досконало не знає жодної мови! А все тому, що вона дає можливість перевірити рівень розвитку логічного мислення учасників.

Калейдоскоп педагогічних ідей

20 травня 2015 року НМЦ дошкільної та початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка спільно з Департаментом освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) провели фестиваль педагогічної майстерності серед педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів «Калейдоскоп педагогічних ідей».
Метою фестивалю було популяризація кращого педагогічного досвіду, фахових здобутків, кращих педагогічних ідей, розширення можливостей для професійного співробітництва педагогів ДНЗ, поширення інноваційних освітніх технологій, стимулювання педагогів дошкільних навчальних закладів до професійного розвитку.
Програма фестивалю передбачала роботу творчих педагогічних студій: «Бережемо здоров’я змалку», «Найменшим – особливу увагу», «Розвиток особистісних якостей дошкільника», «Логопедична райдуга», «Хай музика лунає», «Місто мого дитинства», «Методисту на замітку», «Пізнаємо світ разом».
Учасниками фестивалю стали вихователі, вихователі-методисти, психологи, музичні керівники дошкільних навчальних закладів міста Києва, які поділилися своїми здобутками з колегами. У роботі фестивалю взяли участь батьки, а також студенти Педагогічного інституту КУ імені Бориса Грінченка.