Category Archives: Головна
Очні фахові курси під час канікул
Під час осінніх шкільних канікул Інститут післядипломної освіти Університету Грінченка пропонує всім бажаючим педагогам закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти очні фахові курси «Особливості діяльності педагога в умовах війни».
Учасники отримають сертифікат на 30 годин.
Окремо для педагогів початкової школи (класоводів 1-4 класів) будуть проведені одноденні тренінги «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення».
Учасники отримають сертифікат на 8 годин.
Дати, час та адреси проведення занять зазначені в реєстрації.
Довідки за тел. +38 (097) 294-08-73 – навчальний відділ Інституту.
Сертифікати учасників
Фахові онлайн-курси підвищення кваліфікації у жовтні
У зв’язку з особливостями освітнього процесу в умовах війни у 2023/2024 н. р. Інститут післядипломної освіти Університету Грінченка пропонує всім охочим керівникам та педагогам ЗДО, ЗЗСО, ЗПО фахові онлайн-курси за 30-годинними програмами підвищення кваліфікації.
Навчання відбуватиметься за очно-дистанційною формою: засобами ZOOM та Google Meet. Для одержання сертифіката про підвищення кваліфікації на 30 год. педагогу необхідно взяти участь у 5 тематичних вебінарах, які проводитимуться згідно з графіком у другій половині дня (дати зазначені в реєстраційній формі).
Розклад, контакти куратора та покликання на онлайн-заняття будуть надіслані на електронні пошти зареєстрованих слухачів за 2 дні до початку занять.
Довідки за тел. +38 (097) 294-08-73 – навчальний відділ Інституту.
Тематичний тиждень «Нація нескорених: від козацтва до сьогодення»
1 жовтня Україна відзначає одразу три головних свята для держави – це День захисників і захисниць України, Покрова Діви Марії (Богородиці) та День українського козацтва. У закладах освіти міста Києва в цей день стартує тематичний тиждень «Нація нескорених: від козацтва до сьогодення», упродовж якого учасники освітнього процесу можуть зануритися в історію Українського Козацтва, історію нашої Держави; дізнатися про військові традиції та звитяги Українського Народу, про наших мужніх, незламних Воїнів від часів козацтва до сьогодення, які відстоювали та сьогодні, ціною власного життя, виборюють майбутнє України.
Лист Департаменту освіти і науки «Про проведення тематичного тижня «Нація нескорених: від козацтва до сьогодення»
Національно-патріотична година (Н. Дика, Н. Розінкевич)
Навчальний кейс з української мови 5, 6, 7, 8 класи (Н. Дика, О. Глазова)
Сценарій до Дня Козацтва
Усний журнал «Українство від джерел до традицій державотворення»
Учительський конструктор ««Нащадки воїнів хоробрих, явіть мужність свою»
Гра для учнів 4-6 класів «Як козаки на місцевості орієнтувалися»
Цифрові уроки про військове мистецтво українського воїнства з дохристиянських часів до початку минулого століття
Паління і козацтво або що було в люльці в козаків
Матеріали для вчителів початкових класів
Серпнева конференція вчителів фізичної культури та тренерів спортивних секцій
23 серпня 2023 року відбулася серпнева конференція вчителів фізичної культури та тренерів спортивних секцій закладів загальної середньої освіти Києва. Захід проходив у рамках Серпневого освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану».
Конференція відбулась на базі школи І-ІІІ ступенів № 266 Дарницького району (директорка – Кучерява Валентина Валентинівна). Учасниками заходу стали понад 70 педагогів.
Мета конференції – обмін досвідом щодо мотивування учасників освітнього процесу до навчання в умовах воєнного стану, розвиток основних фізичних якостей і соціальна адаптація учнів з особливими потребами на уроках фізичної культури, створення безпечного освітнього середовища через атмосферу довіри, взаємоповаги і взаємодопомоги.
Модератор заходу – Черпак Юрій Васильович, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук.
Дискусійний майданчик педагогічних працівників дошкільної освіти
23 серпня 2023 року на базі навчально-виховного комплексу допрофесійної підготовки та технічної творчості молоді міста Києва (директор Олександр Желепа) кафедрою дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка (модератори Галина Смольникова, Марина Шопіна) проведено захід в рамках серпневого освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу» для керівників та педагогічних працівників ЗДО.
Корисні методичні поради щодо забезпечення та супроводу освітнього процесу закладів дошкільної освіти в 2023/2024 навчальному році надала Олена Таран, методист Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка.
Свої ідеї про те, як забезпечити ресурсність всіх учасників освітнього процесу в умовах сучасних викликів висловила Олена Курлянцева, директор ЗДО № 652 Дарницького району.
Досвідом роботи щодо специфіки ознайомлення дошкільників з об’єктами природи своєї місцевості в умовах воєнного стану поділилася Наталія Пономаренко, вихователь ЗДО № 248 Дарницького району.
Про створення психологічного комфорту в ЗДО в умовах війни наголошувала Олена Гордашевська, практичний психолог ЗДО № 98 Подільського району.
Охарактеризували якість освіти дошкільного закладу в умовах сьогодення Олена Бояковська, вихователь-методист ЗДО № 33 Святошинського району та Олена Крилюк, вихователь-методист ЗДО № 425 Солом’янського району.
Учасники форуму дійшли спільної думки, що необхідно впроваджувати нові підходи, освітні технології, методики та постійно шукати інноваційні рішення для забезпечення якісної освіти в умовах війни.
О. Курлянцева. Забезпечення ресурсності учасників освітнього процесу: презентація
Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану: відео (4 хв.)
Дискусійний майданчик вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін
23 серпня 2023 року викладачами кафедри історичної та громадянської освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка проведено захід для вчителів історії, правознавства та суспільствознавчих дисциплін, який проводився в межах освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу».
Впродовж пленарного засідання вчителі ознайомились із науковим, методичним забезпеченням навчання історії в новій українській школі. Були порушені питання якості історичної освіти в умовах воєнного стану, які викликали активне обговорення та дискусії. Працюючи в групах педагоги розглянули шляхи підвищення рівня якості громадянської та історичної освіти та напрацювали ряд матеріалів, які у підсумку увійшли до збірника «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану. Порадник IV. З досвіду роботи освітян міста Києва».
Освітній форум: секційне засідання вчителів української мови та літератури
«Столична освіта: якість в умовах воєнного стану» – такий вектор було обрано для освітнього форуму, який відбувся в Інституті післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Мета заходу – обговорення організації якісного й безпечного освітнього процесу в 2023-2024 навчальному році.
Секційне засідання вчителів української мови та літератури стало дискусійним майданчиком. Понад 60 педагогів мали можливість узяти участь в обговоренні. Виступи словесників довели: освітній процес швидко адаптується до нових вимог і викликів. Освітяни обмінювалися знаннями, апробованими методичними кейсами та ділилися практичним досвідом.
Модератор заходу – Наталія Дика, завідувач кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, професор.
Завідувач кафедри мовно-літературної освіти Наталія Дика, кандидат педагогічних наук, професор, презентувала інтегративну характеристику мовно-літературної освіти, охарактеризувала створення методики та апробацію умов для білінгвального навчання, проаналізувала актуальний методичний інструментарій вчителя-словесника, акцентувавши увагу на сучасних методиках навчання.
Олександра Глазова, доцент кафедри мовно-літературної освіти, кандидат педагогічних наук, ознайомила учасників форуму з особливостями професійного розвитку вчителя української мови в умовах сьогодення. Було наведено й проаналізовано приклади застосування на уроках технології штучного інтелекту ChatGPT, що відповідає на запитання учнів у діалоговому режимі.
Наталія Розінкевич, викладач Фахового коледжу «Універсум», кандидат філологічних наук, поділилася досвідом з реалізації інноваційних технологій у мовно-літературній галузі.
Алла Олійник, учитель Київської гімназії східних мов № 1, кандидат педагогічних наук, надала корисні методичні поради для розвитку дивергентного мислення учнів 9-11 класів на уроках української літератури.
Упровадження нових підходів, методик та технологій навчання й виховання, пошук інноваційних рішень і подолання викликів – ці фактори є фундаментальними у забезпеченні якісної освіти в умовах війни та створенні безпечного середовища для збереження внутрішнього ресурсу усіх учасників освітнього процесу в умовах сучасних загроз та викликів.
Н. М. Дика. Інтегративна характеристика мовно-літературної освіти: методичний інструментарій вчителя-словесника: презентація
О. П. Глазова. Професійний розвиток вчителя української мови в умовах сьогодення: деякі методичні орієнтири: презентація
А. М. Олійник. Розвиток дивергентного мислення учнів 9-11 класів на уроках української літератури: презентація
Н. В. Розінкевич. Реалізація інноваційних технологій на уроках української літератури: презентація
Дискусійний майданчик вчителів географії
23 серпня 2023 року відбулася конференція вчителів географії міста Києва в рамках серпневого освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану». Захід відбувся в актовій залі гімназії № 315. Всі виступи та обговорення були присвячені питанню забезпечення якісного навчання географії в новому навчальному році.
Ніна Чанцева, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка звернула увагу на актуальні питання, що впливають на якість освіти учнів: як залежить успішність від кількості годин навчання в школі, грошові витрати на дитину, кількість дітей в класі.
Галина Карпюк, методистка УЦОЯО розкрила основні аспекти моніторингу якості шкільної географічної освіти. Звернула увагу на основні форми оцінювання якості освіти в повній загальній середній освіті.
Микола Косарєв, керівник проєктів Інституту передових технологій та Вікторія Лепетюк, кандидатка географічних наук, ДВП «Картографія» ознайомили вчителів з осучасненими картографічними джерелами інформації для шкільного курсу географії.
Н. Чанцева. Актуальні питання якості шкільної географічної освіти: презентація
Г. Карпюк. Основні аспекти моніторингу якості шкільної географічної освіти: презентація
Фото
Дискусійний майданчик асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти
23 серпня 2023 року в Інституті післядипломної освіти Університету Грінченка відбувся дискусійний майданчик асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти у рамках освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу». На заході обговорили законодавчі аспекти організації інклюзивного навчання у 2023-2024 навчальному році, спікером виступила Аліна Трейтяк, методистка Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
Питання командної взаємодії та підтримки під час організації інклюзивного навчання у закладі освіти порушила Наталія Заєркова, завідувачка Ресурсного центру.
Також учасники мали змогу ознайомитися з досвідом роботи Центру комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю Оболонського району міста Києва, про що розповідала його керівниця Оксана Корольова та отримали практичні поради від ерготерапевта цього ж Центру – Наталії Стадніченко.
Досвідом співпраці з батьками та педагогами поділилась директорка інклюзивно-ресурсного центру № 2 Дарницького району – Надія Швець.
Дякуємо учасникам за активність та бажання спілкуватися!
Центр комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю Оболонського району
Інклюзивно-ресурсний центр № 2 Дарницького району