Науково-практичний семінар з українознавства
24 грудня 2013 року в спеціальній школі-інтернаті №11 м. Києва відбувся міський науково-практичний семінар «Українознавство в навчально-виховній системі сучасної школи (досвід спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів №11 міста Києва)». Організований працівниками кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка захід зібрав понад 30 педагогічних працівників – методистів РНМЦ, учителів українознавства, керівників шкільних музеїв, лабораторій, кабінетів, гуртків та факультативних курсів українознавчого спрямування, а також вихователів спеціальних шкіл-інтернатів.
І.А.Кулеша. Плекаємо з Дитини Людину за законами Любові, Краси і Добра: презентація виступу
Ю.В.Беззуб. Зміст, форми, методи навчально-виховної роботи на засадах українознавства: презентація виступу
Семінар «Українознавство в навчально-виховній системі сучасної школи. (Досвід спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів №11 міста Києва)»: фотогалерея
І.А.Кулеша. Плекаємо з Дитини Людину за законами Любові, Краси і Добра: презентація виступу
Ю.В.Беззуб. Зміст, форми, методи навчально-виховної роботи на засадах українознавства: презентація виступу
Семінар «Українознавство в навчально-виховній системі сучасної школи. (Досвід спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів №11 міста Києва)»: фотогалерея
Учасники семінару занурилися в атмосферу багатогранної діяльності педагогічного колективу, спрямованої на плекання в дитячих душах любові до Батьківщини та української культури. Педагоги й учні привітали гостей традиційним хлібом-сіллю.
Семінар відкрив викладач кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО Ю.В.Беззуб. Він зупинився на змістові, формах, методах навчально-виховної роботи в сучаснійшколі, базованій на українознавчих засадах.
Директор школи-інтернату І.А.Кулеша у виступі «Плекаємо з Дитини Людину за законами Любові, Краси й Добра» ознайомила присутніх з історією та сучасним життям навчального закладу. Теплими словами вона згадала свою попередницю на посаді Г.М.Поповську – талановиту, творчу, ерудовану людину, висококваліфікованого спеціаліста, кавалера ордена княгині Ольги ІІІ ступеня, яка очолювала школу впродовж 25 років. Саме завдяки її зусиллям склалися шкільні традиції, усталився стабільний, працездатний колектив однодумців, які вважають, що школа має бути для дітей рідною домівкою. Заклад забезпечує базову загальну середню освіту, психолого-педагогічну, соціальну реабілітацію та корекційно-розвивальний супровід дітей зі зниженим зором. Із 2000 року в школі впроваджено поглиблене вивчення предметів художньо-естетичного циклу за напрямами вжиткове, музичне мистецтво, хореографія, драматичний, ляльковий, фольклорний театр. Крім соціально-педагогічного патронату, в школі-інтернаті функціонує система різнопланових дитячих творчих об’єднань, виховних заходів, проектної та туристично-культурологічної діяльності, основою якої є українознавчий підхід.
Зворушливими музичними мініатюрами привітали присутніх наймолодші учасники шкільного ансамблю флейтистів та учень 9 класу Іван Нечай, який виконав на трубі відомі українські мелодії у джазовій інтерпретації (керівник шкільної музичної студії С.Б.Холоденко). Високою виконавською майстерністю вразив гостей фрагмент вистави різдвяного вертепу під керівництвом учителя музичного мистецтва Ю.В.Поліщук. Наголосимо, що юні артисти, як і всі вихованці школи-інтернату, що брали участь у роботі семінару, були одягнені у вбрання в українському етнічному стилі. Одяг було власноруч виготовлено дітьми під керівництвом учителя обслуговуючої праці, керівника студії «Тканинопластика» Г.І.Попової.
Учитель української мови та літератури Н.Б.Коржова ознайомила учасників семінару з колекцією рушників, ікон та картин, вишитих працівниками школи-інтернату. Колекція шкільного центру української культури нараховує понад 150 одиниць зберігання. Глибоко знаючи історію й символіку українського рушника, власноруч створивши кілька полотен для шкільного центру, Наталія Борисівна майстерно донесла смислове навантаження та регіональні особливості рушникотворення в Україні. Символічним видається той факт, що урочистий початок вишивання рушника «Оберіг української столиці» відбувся 26 червня 2010 року саме в київській школі-інтернаті №11. Рушник, вишитий на конопляному полотні завдовжки 7 м та шириною 60 см, витканому на Хмельниччині більше, ніж півстоліття тому, мав зосередити в собі енергію й тепло душі українців з різних куточків країни. Пізніше до його створення долучилася сотня кращих народних майстринь з усіх регіонів України.
Заступник директора з навчально-виховної роботи В.В.Омельченко продемонструвала багатогранну проектну діяльність учнів молодшої школи під загальною назвою «Я і Україна», спрямовану на всебічне пізнання дітьми природи, історії та культури України.
Велике зацікавлення викликала практична частина семінару під назвою «Крила, на яких злітає творчість», у ході якої учасники заходу відвідали заняття дітей у шкільних мистецьких студіях тканинопластики (керівник Г.І.Попова), фітодизайну та сувенірного мистецтва (керівник Н.Д.Прудченко), Петриківського розпису (керівник Ю.В.Асєєва-Скрипкіна), образотворчого мистецтва та ліплення (керівник Ю.А.Ласа).
Учасники семінару переконалися, що навчально-виховне середовище столичної школи-інтернату №11 справді формує у вихованців національно-патріотичний світогляд, стимулює їх до самореалізації в різноманітних видах творчої діяльності, створює ситуацію успішності для кожної дитини.
Педагогічному колективу спеціальної школи-інтернату №11 вручено подяку ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка за вагомий внесок у популяризацію української національної культури, збереження народних традицій та активну участь у проведенні міського науково-практичного семінару.
Семінар відкрив викладач кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО Ю.В.Беззуб. Він зупинився на змістові, формах, методах навчально-виховної роботи в сучаснійшколі, базованій на українознавчих засадах.
Директор школи-інтернату І.А.Кулеша у виступі «Плекаємо з Дитини Людину за законами Любові, Краси й Добра» ознайомила присутніх з історією та сучасним життям навчального закладу. Теплими словами вона згадала свою попередницю на посаді Г.М.Поповську – талановиту, творчу, ерудовану людину, висококваліфікованого спеціаліста, кавалера ордена княгині Ольги ІІІ ступеня, яка очолювала школу впродовж 25 років. Саме завдяки її зусиллям склалися шкільні традиції, усталився стабільний, працездатний колектив однодумців, які вважають, що школа має бути для дітей рідною домівкою. Заклад забезпечує базову загальну середню освіту, психолого-педагогічну, соціальну реабілітацію та корекційно-розвивальний супровід дітей зі зниженим зором. Із 2000 року в школі впроваджено поглиблене вивчення предметів художньо-естетичного циклу за напрямами вжиткове, музичне мистецтво, хореографія, драматичний, ляльковий, фольклорний театр. Крім соціально-педагогічного патронату, в школі-інтернаті функціонує система різнопланових дитячих творчих об’єднань, виховних заходів, проектної та туристично-культурологічної діяльності, основою якої є українознавчий підхід.
Зворушливими музичними мініатюрами привітали присутніх наймолодші учасники шкільного ансамблю флейтистів та учень 9 класу Іван Нечай, який виконав на трубі відомі українські мелодії у джазовій інтерпретації (керівник шкільної музичної студії С.Б.Холоденко). Високою виконавською майстерністю вразив гостей фрагмент вистави різдвяного вертепу під керівництвом учителя музичного мистецтва Ю.В.Поліщук. Наголосимо, що юні артисти, як і всі вихованці школи-інтернату, що брали участь у роботі семінару, були одягнені у вбрання в українському етнічному стилі. Одяг було власноруч виготовлено дітьми під керівництвом учителя обслуговуючої праці, керівника студії «Тканинопластика» Г.І.Попової.
Учитель української мови та літератури Н.Б.Коржова ознайомила учасників семінару з колекцією рушників, ікон та картин, вишитих працівниками школи-інтернату. Колекція шкільного центру української культури нараховує понад 150 одиниць зберігання. Глибоко знаючи історію й символіку українського рушника, власноруч створивши кілька полотен для шкільного центру, Наталія Борисівна майстерно донесла смислове навантаження та регіональні особливості рушникотворення в Україні. Символічним видається той факт, що урочистий початок вишивання рушника «Оберіг української столиці» відбувся 26 червня 2010 року саме в київській школі-інтернаті №11. Рушник, вишитий на конопляному полотні завдовжки 7 м та шириною 60 см, витканому на Хмельниччині більше, ніж півстоліття тому, мав зосередити в собі енергію й тепло душі українців з різних куточків країни. Пізніше до його створення долучилася сотня кращих народних майстринь з усіх регіонів України.
Заступник директора з навчально-виховної роботи В.В.Омельченко продемонструвала багатогранну проектну діяльність учнів молодшої школи під загальною назвою «Я і Україна», спрямовану на всебічне пізнання дітьми природи, історії та культури України.
Велике зацікавлення викликала практична частина семінару під назвою «Крила, на яких злітає творчість», у ході якої учасники заходу відвідали заняття дітей у шкільних мистецьких студіях тканинопластики (керівник Г.І.Попова), фітодизайну та сувенірного мистецтва (керівник Н.Д.Прудченко), Петриківського розпису (керівник Ю.В.Асєєва-Скрипкіна), образотворчого мистецтва та ліплення (керівник Ю.А.Ласа).
Учасники семінару переконалися, що навчально-виховне середовище столичної школи-інтернату №11 справді формує у вихованців національно-патріотичний світогляд, стимулює їх до самореалізації в різноманітних видах творчої діяльності, створює ситуацію успішності для кожної дитини.
Педагогічному колективу спеціальної школи-інтернату №11 вручено подяку ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка за вагомий внесок у популяризацію української національної культури, збереження народних традицій та активну участь у проведенні міського науково-практичного семінару.
Залишити відповідь