«Освіта України» № 65-66 1 вересня 2009 р.

Сучасній дитині – сучасний підручник
У Міністерстві освіти і науки України відбулася презентація нових підручників для дев’ятих класів загальноосвітніх шкіл. У ній взяли участь заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський, керівник департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Олег Єресько, директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Олександр Удод, автори підручників, директори видавництв – усі, хто своєю працею долучилися до процесу створення літератури для дев’ятикласників.
 Презентуючи новітні підручники, Павло Полянський повідомив, що уряд повністю виконує програму фінансування шкільного підручника. МОН уклало угоди з 29 видавництвами на видрук 167 назв підручників для 9 класу та двомовних словників, які, відповідно до проголошеної Міністерством політики забезпечення освітніх потреб національних меншин, необхідні для підготовки до ЗНО. Також Павло Броніславович зауважив, що нині актуальними залишаються питання перевидання засобів навчання для молодшої школи. Та економічні чинники дають змогу видати лише підручники для 9 класу. Це важливо, адже заклади освіти не мають минулорічних підручників для дванадцятирічної школи. З’явилися нові, які раніше не вивчалися: курс інформатики, художньої культури, практичного права, основ здоров’я. За ухвалою колегії МОН сім підручників видають мовами національних меншин, за котрими навчаються в Україні. Це – алгебра, геометрія, біологія, всесвітня історія, інформатика, фізика, хімія. Підручники з правознавства, географія, захисту Вітчизни, історії України видаватимуть українською. Кожний примірник міститиме прізвища рецензентів та осіб, відповідальних за якість цих підручників.
– Міністерство робить усе можливе, щоб новий підручник лежав на парті кожного дев’ятикласника, – запевнив Павло Полянський.
– Також МОН приділяє особливу увагу виготовленню підручників для спеціальних шкіл для дітей з обмеженими можливостями, наприклад підручників, написаних шрифтом Брайля. Автор підручника з інформатики Наталя Морзе зауважила, що підручники стають кращими – їх змістова і методична складові вдосконалюються. Наступний етап розвитку навчальної літератури – виготовлення комплекту, який складатиметься з підручника, електронного підручника, зміст якого не дублює, а доповнює друкований, робочого зошита.
– Підручник ми написали разом з Олександрою Глазовою, – розповів директор видавництва «Педагогічна перса», автор підручника з української мови Юрій Кузнецов. – Міністерство освіти і науки оцінило інновацію, яку ми внесли в розробку підручників. Мова існує не у вакуумі, а в системі культури. Саме цю концепцію ми впровадили в циклі навчальних книг. У підручнику для 9 класу, крім зв’язків із культурою, багато довершених творів мистецтва, зразків живопису, графіки і фотографії – це «оживило»мову. Також багато інформації, пов’язаної з життям і творчістю Тараса Шевченка, твори якого вивчають у 9 класі – це забезпечує якісні міжпредметні зв’язки.
Автор підручника з математики, головний учений секретар АПН України Михайло Бурда, аналізуючи новостворені підручники, відзначив, що в них дотримано діяльнісний підхід засвоєння нових знань, способів засвоєння, міркувань і практичного їх застосування. Нові підручники забезпечують диференційований підхід до навчання, враховують рівень досягнень кожного учня. Також багато уваги приділено розвивальній функції навчання, зміст якого спрямований на творчий розвиток дитини.
 – Традиційно ми використовували резерви змісту науки. Нині увага приділяється значенню предмета в діяльності людини, використовується емоційно-ціннісний, наочно-образний та естетичний потенціал кожної з наук. Висновок – нові підручники для 9 класу однозначно більш особистісно орієнтовані, ніж попередні, – підсумував Михайло Бурда.
 Станом на 25 серпня 2009 року надруковано 88 назв підручників для учнів 9-х класів ЗНЗ. Для вчасного забезпечення підручниками загальноосвітніх навчальних закладів України доставляють літературу до книжкових баз обласних управлінь освіти і науки6 відправлено 44 назви підручників, загальним тиражем два мільйони 369 тисяч примірників. З ініціативи Міністерства освіти і науки перші параграфи всіх підручників розміщені на офіційному сайті МОН та у фахових освітніх журналах.
Максим Короденко,
«Освіта України».
Фото автора.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*