Category Archives: Методичні ідеї
Учнівське мовне портфоліо

Можливо, варто порадити учасникам олімпіад з української мови та літератури й зарубіжної літератури зберегти відтворені «з пам’яті» творчі роботи? І вкласти їх до мовного портфоліо?
Ідея впровадження учнівського мовного портфеля в навчальний процес не є новою. Упродовж останніх років вона в різних формах вводиться окремими вчителями в окремих ЗНЗ України. Поки що цей процес відбувається інтуїтивно, шляхом спроб і помилок. Ще відсутні стандарти та єдина методологія.
Працюймо! Ділімось методичними знахідками й напрацюваннями! Обмінюймось думками з приводу пристосування Європейського мовного портфоліо до умов навчання рідної мови. Тим самим ми пов’яжемо майбутнє наших учнів з навчанням або роботою в країнах Європи.
Європейське мовне портфоліо: презентація (2,11 Мб)
Портфоліо в розвитку інноваційної особистості
Конструктор для створення навчальних таблиць, схем, діаграм

Сьогодні не можна уявити ні життя без комп’ютера, ні шкільне навчання без мультимедійних засобів. Не сприймають сучасні школярі паперових таблиць – і все тут! Невимовно важко навчати дітей і підлітків, кожен з яких на сто років обігнав тебе щодо вміння порозумітися з комп’ютерною технікою. Та в тому-то й головна родзинка комп’ютера, що оволодіти ним може будь-хто будь-коли і без жодних обмежень!
Пропонуємо вам мультимедійний посібник-конструктор. Усі елементи поданих у ньому таблиць і схем можна копіювати, pоз’єднувати й поєднувати, виявляючи в таких варіаціях власне розуміння змісту навчання мови та не зраджуючи власним естетичним смакам. Сконструйовані таким чином наочні засоби навчання можна за допомогою мультимедійного проектора “виводити” на екрані чи на мультимедійній дошці, а ще як роздавальний матеріал роздруковувати на принтері. Конструктор призначений для швидкого створення графічних організаторів (Graphic organizer) текстової інформації (навчальних таблиць, схем, діаграм).
Методичний конструктор, версія №1: презентація (2 Мб)
Конструктор для вчителів, версія №2: презентація (2,34 Мб)
Продукуймо ідеї!

Що вигукнув Ісаак Ньютон, коли йому на голову впало яблуко (див. ілюстрацію)? Можливо, як свого часу Архімед, він вигукнув: «Еврика!»?
До речі, це грецьке слово перекладається нашими двома словами «я знайшов». Словник іншомовних слів трактує його як вислів радості з приводу вдалого розв’язання задачі, виникнення нової думки, ідеї.
Ідея, що спала на думку у ванні Архімедові, оформилася в основний закон гідростатики (закон Архімеда). Яблуко, що впало на голову серові Ісаакові Ньютону, як кажуть, спонукало його сформулювати закон усесвітнього тяжіння.
Що спонукає вчителя продукувати методичні ідеї? Нагальна потреба (тепер це зветься виклики часу), нестримний креатив (модний термін), невгамовна вдача? Адже ідея – то найвища форма пізнання й мислення, яка не лише відображає об’єкт, а й спрямована на його перетворення.
Тож продукуймо ідеї й перетворюймо! А кращий спосіб одержати гарну ідею – мати багато ідей!