Category Archives: Головна

Круглий стіл для вчителів біології та хімії

6 квітня 2017 року на базі гімназії №136 м.Києва відбувся круглий стіл «Форми організації діяльності учнів на уроці: як обрати доцільні та ефективні?» Учасниками заходу стали вчителі біології та хімії зі стажем до 5 років.
Виступ учителя гімназії №136, кандидата педагогічних наук, голови ГО «Асоціація вчителів біології України» О.В.Князевої було присвячено створенню різнорівневих завдань у відповідності до вимог програми та критеріїв оцінювання. Йшлося і про створення творчих завдань високого рівня та особливості їх розв’язування.
Учитель середньої школи №52 С.О.Столярова розповіла про перспективи використання інформаційних технологій при виконанні практичних та лабораторних робіт з біології. Молоді вчителі ознайомились із методикою створення сучасних навчальних презентацій.
На реалізації практичної складової програми з хімії в сучасних умовах зосередилась у своєму виступі І.О.Філоненко, завідувач НМЦ природничо-математичної освіти і технологій ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка.
Програма
С.О.Столярова. Використання інформаційних технологій у процесі виконання практичних та лабораторних робіт з біології: презентації
Сайт гімназії №136 м.Києва

Тренінги GoCamp в ІППО КУ імені Бориса Грінченка

5 квітня 2017 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка стартували тренінги GoCamp. Так зветься новий формат дитячого табору, робочою мовою якого є іноземна: англійська, німецька, французька або іспанська. Учасники організованих в Інституті тренінгів – учителі загальноосвітніх навчальних закладів України, які спільно з іноземними волонтерами працюватимуть у таборах уже з травня.
Перед педагогами виступила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. У своєму виступі вона акцентувала увагу на формулі Нової української школи, наголосивши, що в 2020 році для успішного працевлаштування сучасній людині будуть потрібні такі навички: вирішувати складні завдання; формулювати судження і приймати рішення; критичне мислення; креативність; управління людьми; навички координації та взаємодії; застосування емоційного інтелекту, уміння вести переговори; когнітивна гнучкість.
Спеціальна програма навчання в таборах GoCamp розроблена спільно з U.S. Embassy Kyiv Ukraine та British Council Ukraine за новітніми методиками. Місія GoCamp – виховати всебічно розвинене та освічене покоління свідомих громадян України, здатних до навчання впродовж життя і готових до викликів 21-го століття; надихати молодь вільно володіти іноземними мовами та бути відкритими до інших культур і досвідів.
GoCamp – одна зі сходинок до інноваційної освіти, що так необхідна дітям у 21 столітті. Ми впевнені, що програма сприятиме вихованню нового покоління українців – покоління лідерів та професіоналів.
Що таке GoCamp
Англійська крізь призму поколінь: як володіння мовами сприяє впливу українців у світі
Проекти GoCamp

8 квітня – відкриття VII Всеукраїнського Фестивалю Писанок у Києві

Добра традиція киян – зустрічати Христове Воскресіння виставкою писанок. Урочисте відкриття VII Всеукраїнського Фестивалю Писанок відбулося 8 квітня 2017 року, виставки працюватимуть до 23 квітня. На виставці представлено рекордну кількість мега-писанок – 858. 374 із них є авторськими роботами українських митців – їх експонують на Софійській площі. Своє осмислення сучасної української великодньої писанки представила і наша колега – викладач Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Стелла Лясота.
Виставку писанок, які репрезентують традиційні розписи регіонів України, а також писанок, створених дітьми, розгорнуто на Михайлівській площі.
Фестиваль Писанки (офіційний сайт)
Про Фестиваль Писанок – 2017
Олександр Кочерга. Кольори свободи – натхнення до життя

Круглий стіл «Обираймо свідомо» для вчителів української мови та літератури

28 березня 2017 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка проведено круглий стіл «Обираймо свідомо» для вчителів української мови та літератури. Захід пов’язаний із конкурсним відбором проектів підручників для 9 класу ЗНЗ.
Методисти РНМЦ, керівники РМО, вчителі мали можливість поспілкуватися з авторами та редакторами поданих на конкурс проектів підручників, підготовлених у видавництвах «Ранок», «Грамота», «Генеза», «Видавничий дім «Освіта», «Аксіома», «Оріон».
Усі представлені на конкурс підручники створено з урахуванням положень Концепції Нової української школи.
Пропонуємо ознайомитися з матеріалами виступів.
С.Я.Єрмоленко, В.Т.Сичова, М.Г.Жук. Презентація підручника «Українська мова» 9 клас (видавництво «Грамота»)
С.О.Караман, О.М.Горошкіна. Актуальні питання вивчення української мови у 9 класах із поглибленим вивченням філології (Видавництво «Ранок»)
А.А.Ворон, А.В.Солопенко. Новий підручник як невід’ємна складова системної перебудови мовної освіти (Видавничий дім «Освіта»)
О.Глазова. Підручник «Українська мова» видавництва «Ранок»: відповідність концептуальним засадам реформування середньої школи
О.В.Єременко, А.В.Лупійчук, Н.І.Черсунова, О.П.Перевертун. «Українська література»: підручник для 9 класу ЗНЗ

Зустріч учителів хімії з авторами підручників для 9-го класу

На проведеній 28 березня 2017 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка дискусії-презентації вчителі хімії київських ЗНЗ познайомилися з авторами підручників для 9 класу, рекомендованих МОН України.
Доповідь автора підручника О.В.Григоровича, кандидата хімічних наук, старшого наукового співробітника відділу фізичної органічної хімії Науково-дослідного інституту хімії при Харківському національному університеті ім. В.Н.Каразіна, була присвячена формуванню ключових компетентностей на уроках хімії.
Автор підручника О.Г.Ярошенко, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, Заслужений працівник освіти України, презентувала навчально-методичний комплект до підручника.
Учитель-методист, Заслужений учитель України Я.Ю.Коваль представила авторську реалізацію інтерактивного навчання в підручниках з хімії для 8-9 класів авторів С.В.Василенко та Я.Ю.Коваль.
О.В.Григорович. Формування ключових компетентностей на уроках хімії: презентація
Авторська реалізація інтерактивного навчання у підручниках з хімії для 8-9 класів авторів Василенко С.В., Коваль Я.Ю.: презентація
О.Г.Ярошенко. Хімія. 9 клас: презентація

Зустріч учителів зарубіжної літератури з авторами підручників для 9-го класу

«Запитайте в автора» – таку назву мала дискусія-презентація, яка відбулася 28 березня 2017 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Мета заходу – надати вчителю необхідну інформацію для вибору підручника, який відповідає не лише сучасним поглядам на викладання зарубіжної літератури, а ще й його стилю викладання та конкретним методичним уподобанням.
Автори підручників та представники видавництв ознайомили учасників дискусії з концепцією, структурою, рубрикацією підручників. Педагоги мали нагоду поставити запитання, висловити свої враження та побажання.
Схвальні відгуки отримали всі представлені підручники. Сподіваємось, що кожен учитель зарубіжної літератури знайшов свого автора.
Тож обираймо свідомо!
Зарубіжна література (модерація)
О.М.Ніколенко. Зарубіжна література. 9 клас. Видавництво «Грамота»: презентація
Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. Зарубіжна література. 9 клас. Видавництво «Літера»: презентація
Є.В.Волощук. Зарубіжна література. 9 клас. Видавництво «Генеза»: презентація
О.О.Ісаєва, Ж.В.Клименко, А.О.Мельник, О.К.Бицьк. Зарубіжна література. 9 клас. Видавництво «Оріон»: відео
Н.М.Кадоб’янська, Л.М.Удовиченко. Зарубіжна література. 9 клас. Видавництво «Сиция»: презентація

Зустріч учителів російської мови й інтегрованого курсу «Література» з авторами підручників для 9 класу

Яким має бути підручник з російської мови та літератури? Це питання з’ясовували вчителі та представники видавництв – учасники круглого столу, проведеного 28 березня 2017 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Упровадження особистісно орієнтованого навчання та формування предметних компетентностей – саме ці завдання мають бути реалізовані в сучасному підручнику з російської мови. Про це йшлося у виступах авторів підручника Олени Самонової, Олени Крюченкової, Алли Приймак.
Про концепцію і структуру підручника для 9-го класу «Література (зарубіжна і російська)» авторів Євгенії Волощук, Олени Слободянюк, Олени Філенко учасники круглого столу дізналися від Олени Камишанської, завідувача редакції мови та літератури видавництва «Генеза».
Про методичні підходи до навчання в полікультурному середовищі та їх втілення в підручнику російської мови розповіла Інна Копитіна, вчитель російської мови та літератури, провідний редактор відділу філології видавництва «Ранок».
І.Копитіна. У нові часи з новим підручником: презентація
О.Самонова, О.Крюченкова, А.Приймак. Підручник для 9-го класу з російської мови для шкіл з українською мовою навчання видавництва «Генеза»: презентація
Є.Волощук, О.Слободянюк, О.Філенко. Підручник для 9-го класу з інтегрованого курсу «Література» видавництва «Генеза»: презентація

Круглий стіл «Запитайте в автора» для вчителів інформатики

28 березня 2017 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася зустріч учителів, керівників методичних об’єднань учителів інформатики ЗНЗ міста Києва з авторами рекомендованих МОН України підручників для учнів 9 класу: В.Д.Руденко, В.П.Вембер, М.М.Корнієнко та О.В.Коршуновою.
На круглому столі «Запитайте в автора» було обговорено такі питання: шляхи реалізації концепції «Нова українська школа», очікувані зміни в навчальній програмі з інформатики для учнів 5-9 класів, нові підходи до розв’язання компетентнісних задач, методика навчання сучасних мов програмування (Python, Java); підготовка учнів до проектної діяльності та забезпеченість курсу інформатики додатковими інтерактивними електронними матеріалами, робочими зошитами.
Усі учасники заходу взяли активну участь в обговоренні нових підручників.
Сучасний підручник з інформатики: тенденції і перспективи подальшого розвитку: презентація
Морзе Н.В., Барна О.В., Вембер В.П. Навчання учнів розв’язуванню компетентнісних завдань з інформатики: презентація
Реалізація розвивально-компетентнісного підходу на уроках інформатики у 5 класі (за програмою для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах): презентація
Презентація підручника «Інформатика». 9 клас (видавництво «Ранок»)
Видавничий дім «Освіта»: презентація

Завершився ІІ етап Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека-2017»

Підбито підсумки II (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека-2017». Цьогоріч він проводився в наступних номінаціях «Шкільна бібліотека: інноваційні проекти», «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу», «Бібліотека – виховний простір навчального закладу», «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей», «Сучасний методист: новий формат діяльності». Професійне журі оцінювало подані матеріали бібліотечних працівників з різних типів навчальних закладів усіх районів. Всього подано 23 роботи у трьох номінаціях: «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу», «Бібліотека – виховний простір навчального закладу», «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей».
Конкурсні матеріали Мелкозерової Світлани Василівни
Конкурсні матеріали Картушиної Галини Миколаївни
Конкурсні матеріали Прохорової Лариси Петрівни
Наказ ДОНМС від 31.03.2017 №276 «Про підсумки проведення II (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека-2017»