Category Archives: Головна

Нові українські підручники – новій українській школі

Нова українська школа потребує нових засобів навчання, зорієнтованих на підвищення якості освіти.
Усіх творчих і небайдужих педагогів, хто прагне долучитися до оновлення змісту освіти, запрошуємо взяти участь у створенні підручників нового покоління з української мови для 1, 5 та 10 класів закладів загальної середньої освіти з навчанням молдовською, польською, російською, румунською, угорською мовами, а також для 1 та 10 класів з мов національних меншин, які відповідатимуть філософії Нової української школи.

Освітня програма «Міст до вищої освіти в Німеччині»

«Міст до вищої освіти в Німеччині» – стипендійна програма, яка готує до вступу в вищі навчальні заклади Німеччини після закінчення школи без навчання на додаткових підготовчих курсах та без складання іспитів.
До участі в програмі запрошуються учні 9-тих класів спеціалізованих шкіл, ліцеїв та загальноосвітніх закладів міста Києва, які мають високий середній бал та володіють німецькою мовою на рівні А2.
Передбачається мовна й фахова підготовка (з математики, інформатики, природничих та технічних дисциплін (MINT), ознайомлення з особливостями викладання, навчання у вищому навчальному закладі та перебування в університетському містечку.
Повну інформацію про проект «Міст до вищої освіти у Німеччині» можна знайти на сайті Ґете-Інституту
Презентація в місті Києві відбудеться 28.10.2017 в Goethe-Institut в Україні. Початок о 17:00.

Зовнішнє незалежне оцінювання – 2018. Для майбутніх абітурієнтів!!!

З початком нового навчального року для всіх випускників розпочинається гаряча пора – підготовка до складання ЗНО!
У 2018 році зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, проводитиметься з 22 травня до 14 липня. Кожен учасник має право скласти тести не більш як із чотирьох навчальних предметів (українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська мова, іспанська мова, німецька мова, французька мова).
Як і в попередні роки, випускникам загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року результати ЗНО з трьох навчальних предметів буде зараховано як результати державної підсумкової атестації:
– української мови і літератури (частина тесту з української мови);
– математики або історії України (частина тесту періоду ХХ – початку ХХІ століття);
– ще один предмет за вибором випускника (історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська мова, іспанська мова, німецька мова, французька мова).
Накази Міністерства освіти і науки України:
від 31.07.2017 №1103 «Деякі питання проведення в 2018 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти»,
від 19.09.2017 №1287 «Про затвердження Календарного плану підготовки та проведення в 2018 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти»,
від 19.09.2017 №1283 «Про підготовку до проведення в 2018 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти»

Нове життя “старих” методик навчання і виховання

30 вересня 2017 року в Педагогічному музеї України стартував соціальний проект “Педагогіка дитинства: нове життя “старих” методик навчання і виховання” (у форматі педагогічних консультацій для всіх охочих). Проект підготовлено Музеєм спільно з Інститутом післядипломної педагогічної освіти КУ імені Бориса Грінченка.
У заході взяло участь понад 30 осіб, зацікавлених методикою Марії Монтессорі. Після інтерактивної лекції, прочитаної педагогом навчально-виховного комплексу Школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад “Україна Монтессорі Інтернешнл – УМІ” Оленою Палош, було проведено педагогічну консультацію, що перейшла в бурхливе обговорення ідей та концепції спадщини Марії Монтессорі.
Наступний захід, присвячений Вальдорфській педагогіці, буде проведено останньої суботи жовтня так само в Педагогічному музеї України. Початок об 11.00. Запрошуємо всіх охочих.
Фото

До уваги педпрацівників усіх регіонів України та приватних закладів

Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка запрошує працівників ЗДО, ЗЗСО, ЗПО, ПТНЗ усіх* регіонів України на курси підвищення кваліфікації за очно-дистанційною та дистанційною формою навчання.

Освітні програми включають:
–  практичні заняття, індивідуальні консультації, круглі столи;
– тренінгові методи навчання з використанням комп’ютерних технологій;
– відвідування вибіркових заходів (занять, круглих столів, дискусій, семінарів, екскурсій тощо);
– опрацювання дистанційних модулів за місцем проживання.

Науково-методичний семінар для вчителів естетичних дисциплін ЗНЗ

19 вересня 2017 року в Кловському ліцеї №77 Печерського району проведено науково-методичний семінар для вчителів естетичних дисциплін «Реалізація інтегрованого курсу «Мистецтво» в ЗНЗ». З компаративними методами викладання інтегрованого курсу «Мистецтво» педагогів ознайомила кандидат педагогічних наук, член редколегії журналу «Мистецтво та освіта», експерт ЮНЕСКО з мистецької освіти, автор тридцяти підручників з музики, мистецтва, художньої культури Людмила Михайлівна Масол.
Виступ Наталії Ігорівни Овінникової, учителя-методиста музичного мистецтва СЗШ №119 Деснянського району, був присвячений інтерактивним технологіям, які використовуються при вивченні предмета «Мистецтво» в дев’ятому класі. Заслужений учитель України Жанна Станіславівна Марчук розповіла про формування міжкультурної толерантності учнів гімназії №290 Дарницького району в процесі вивчення предметів художньо-естетичного циклу та провела майстер-клас з виготовлення Етегамі з Манекі Неко.
Програма семінару
Л.М.Масол. Презентація підручника для 9 класу
Особливості роботи за підручником з інтегрованого курсу «Мистецтво»: перший авторський вебінар у рамках проекту «Актуальний діалог» від Л.М.Масол
Ж.С.Марчук. Формування у школярів міжкультурної толерантності

Круглий стіл для методистів РНМЦ, заступників директорів ЗНЗ із виховної роботи, голів МО класних керівників та педагогів-організаторів

13 вересня 2017 року НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка проведено круглий стіл «Нова якість виховання: цінності та цільові орієнтири». Учасниками заходу, що відбувся в ЦДЮТ Солом’янського району, були методисти РНМЦ, заступники директорів ЗНЗ із виховної роботи, голови методичних об’єднань класних керівників та педагогів-організаторів, заступники директорів ПНЗ з навчально-виховної роботи.
Педагоги жваво обговорювали ціннісну складову виховання, соціально-психологічний портрет сучасного випускника, питання партнерської взаємодії ЗНЗ та ПНЗ.
Н.І.Коваленко. Модель виховної системи навчального закладу: з досвіду роботи НВК «Домінанта»: презентація

Подіумна дискусія вчителів зарубіжної літератури

11 вересня 2017 року розпочала роботу подіумна дискусія в дистанційному форматі “Зарубіжна література і особистість цифрової доби: у пошуках відповідностей”. Пропонуємо ознайомитися з матеріалами експертів та стати активними учасниками заходу!

«Регіональний день 2.0» для вчителів французької мови

29 серпня 2017 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка за адресою вул. Маршала Тимошенка 13-Б, відбувся «Регіональний день 2.0» для вчителів французької мови всіх загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва. «Регіональний день 2.0» мав на меті навчити вчителів французької мови працювати з французькими «інструментами» вивчення мови (ресурси Французького інституту, Campus France, CIEP, TV5MONDE…) та у більш загальному плані , навчити інтегрувати цифрові ресурси у роботу в класі.
Тренінг організований за підтримки посольства Франції в Україні передбачав підвищення кваліфікації вчителів французької мови з видачею сертифікатів.

Майстер-класи для вчителів фізичної культури

21 серпня 2017 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка в рамках Київського освітнього форуму «Нова українська школа 2017-2018 н.р.: Старт чи продовження поступу» було проведено такі майстер-класи з фізичної культури:
«Використання елементів гри «Петанка» у фізкультурно-оздоровчому середовищі школи» (Чешейко С.М. та Леськів В.В., учителі фізичної культури НВК «Новопечерська школа», автори Всеукраїнської навчальної програми «Петанка»);
«Індивідуальна освітня траєкторія фізичного розвитку учня» (Черпак Ю.В., методист Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка);
«Розвиток особистісного потенціалу учнів на уроках фізичної культури (легка атлетика, туризм)» (Крамаренко В.О., учитель фізичної культури гімназії «ЕкоНад» №30 Дніпровського району);
«Використання техніки флешмоб на уроках фізичної культури» (Байдак І.А., учитель фізичної культури СЗШ №230 Святошинського району, методист-кореспондент Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка).
Майстер-класи презентувались у спортивних локаціях університету.
Фоторепортаж
Матеріали

Київський освітній форум

21 серпня 2017 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся серпневий педагогічний форум для працівників загальноосвітніх навчальних закладів м.Києва (вчителів-предметників) «Нова українська школа: старт чи продовження поступу?».
Програмою було передбачено проведення майстер-класів від авторів підручників, експертів, вчителів; виставки, інтерактивні презентації, воркшопи, подіумні дискусії, круглі столи, експертні групи.
Реєстрація учасників Форуму здійснювали  Науково-методичні центри Управлінь освіти районних в місті Києві державних адміністрацій.

Тренінг з питань пілотного впровадження проекту нового Державного стандарту початкової загальної освіти

У 2017-2018 н.р. розпочнеться пілотне впровадження проекту Державного стандарту початкової загальної освіти в рамках реформи «Нова українська школа». У Києві в пілотуванні візьмуть участь педагоги чотирьох загальноосвітніх навчальних закладів: середньої загальноосвітньої школи № 309 Дарницького району (директор Тимошенко Ольга Олексіївна); середньої загальноосвітньої школи № 5 Печерського району (директор Олексюк Світлана Валентинівна); середньої загальноосвітньої школи № 35 Святошинського району (директор Зорін Віталій Васильович); спеціалізованої школи № 106 з поглибленим вивченням англійської мови Шевченківського району (директор Лісова Юлія Володимирівна).
Фотозвіт тренігу
Створення плану тематичного дня на прикладі СЗШ №5 м.Києва (частина 1): відео
Створення плану тематичного дня на прикладі СШ №106 м.Києва (частина 2): відео
Створення плану тематичного дня на прикладі СЗШ №309 м.Києва (частина 3): відео
Створення плану тематичного дня на прикладі СЗШ №5 м.Києва (частина 4): відео
Відгуки учасників тренінгу: відео

Презентація педагогічного експерименту «Початкова школа: освіта для життя»

14 червня 2017 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулася презентація педагогічного експерименту «Початкова школа: освіта для життя» для директорів і вчителів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів міста Києва.
Ректор Університету, доктор філософських наук, професор, академік НАПН України Віктор Олександрович Огнев’юк підкреслив у вступному слові, що рішення про участь в експерименті є абсолютно добровільним для вчителів. Це надзвичайно важливо, адже роль учителя докорінно змінюється. «У нині діючій системі освіти вчитель – актор, у запропонованій – він стає режисером», – наголосив В.О.Огнев’юк.
Основні відмінності нової концепції навчання розкрила у своєму виступі О.В.Котенко, директор Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент. Досягнення мети експерименту «Початкова школа: освіта для життя» забезпечить: інтелектуальне, фізичне та емоційне благополуччя учнів; формування у школярів цілісної картини світу на основі глибокої інтеграції змісту освіти; розвиток потреби учнів у постійному самовдосконаленні; значне розвантаження освітньої програми початкової школи; спрямованість на успішну адаптацію дитини до постійно змінюваних обставин життя завдяки розвитку комунікативних здібностей, креативності та критичного мислення; широкі можливості для педагогічної автономії та творчої діяльності.
Педагогічний експеримент «Початкова школа: освіта для життя»: презентація
Рукопис інтегрованого навчального посібника представила О.О.Ліннік, професор кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент.
С.В.Івашньова, заступник директора ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка, доцент кафедри методики мов і літератури, кандидат педагогічних наук, поінформувала присутніх про порядок оформлення документів для участі в експерименті.
Правила оформлення документів для участі в експерименті: презентація
Презентація викликала жваве обговорення. Вчителі мали змогу отримати відповіді на запитання, обговорити можливі труднощі у впровадженні програми експерименту та отримали запрошення до участі в засіданні робочої групи.