Участь ІППО в реалізації міжнародного проекту з розвитку інклюзивної освіти

789

Науково-методичний центр інклюзивної освіти, кафедра методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка спільно із Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та за підтримки Програми «Раннє дитинство» Інституту Відкритого суспільства розпочали реалізацію проекту «Розвиток інклюзивної освіти шляхом використання Індексу інклюзії в Україні, Азербайджані, Таджикистані та Монголії». У проекті передбачається участь шести навчальних закладів України (ЗНЗ та ДНЗ) міст Києва, Львова, Полтави.
Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад: методичний посібник
Про Індекс інклюзії
Н.Софій. Індекс інклюзії, або наскільки ми розуміємо інклюзивну освіту
Н.Дятленко. Індекс інклюзії в дошкільному навчальному закладі: нові вектори, нові можливості
У рамках реалізації проекту з 3 по 9 квітня 2014 року в м. Стамбул (Туреччина) відбувся Міжнародний установчий семінар для представників міністерств освіти названих країн, викладачів вищих навчальних закладів, керівників шкіл та дошкільних закладів, вчителів та вихователів.

Семінар провів автор методичних матеріалів з використання індексу інклюзії професор Тоні Бут.
Київ представляли Наталія Софій, завідувач НМЦ інклюзивної освіти, і Наталія Дятленко, доцент кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Мета проекту – сприяти розвитку інклюзивної освіти шляхом використання індексу інклюзії в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах. У процесі реалізації проекту передбачається розширити можливості навчальних закладів в питаннях організації навчально-виховної роботи та залучення педагогів, дітей та їхніх батьків до співпраці і співробітництва з метою об’єднання зусиль на шляху розвитку навчального закладу.
Завдання проекту:
090Розвиток нової культури планування діяльності навчальних закладів на основі інклюзивних цінностей та практики самооцінювання.
Забезпечення подальшого розуміння інклюзії як процесу визначення бар’єрів у навчанні всіх дітей, у тому числі дітей із особливими потребами, дітей – представників національних меншин, соціально вразливих груп, а також визначення можливостей усунення цих бар’єрів на місцевому рівні.
Сприяння подальшому розвитку інклюзивної освіти у країнах на рівні культури, практики та освітньої політики.
На семінарі було представлено матеріали оновленого посібника «Індекс інклюзії», зроблено акцент на цінностях, які варто підтримувати та розвивати в навчальних закладах, обговорено питання щодо існування двох основних видів інклюзії (інклюзія А та інклюзія Б), проаналізовано варіанти їх об’єднання в навчальних закладах та механізму індексу, надано рекомендації щодо успішного планування розвитку навчального закладу на основі індексу.
Тренери семінару Тоні Бут та Руперт Хайєм (Великобританія) наголосили на необхідності виваженого та творчого використання матеріалів посібника, зокрема, в питаннях вибору цілей розвитку закладу та тих бар’єрів, що вимагають першочергового подолання, пошуку додаткових ресурсів, розподілу повноважень між учасниками шкільної команди.
Завершився семінар розмовою про способи моніторингу та оцінки процесу реалізації проекту. Подальший розвиток проекту в Україні передбачає проведення низки семінарів для педагогічних працівників ЗНЗ та ДНЗ, надання консультативної допомоги та здійснення підтримки навчальних закладів, які захочуть долучитися до використання індексу інклюзії, а також інформування про результати проекту серед міжнародної професійної спільноти.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*