Category Archives: Звіти про семінари
Міський науково-практичний семінар до 151 річниці від дня народження Бориса Грінченка
Діяльність і творча спадщина Бориса Грінченка нині актуальні, як ніколи, сьогодні його ім’я вимовляється з щирою повагою і глибокою пошаною.
Доброю традицією ІППО КУ імені Бориса Грінченка стало проведення Грінченківських читань, науково-практичних семінарів, конференцій, присвячених ювілею видатного українця.
26 листопада 2014 року в залі засідань Вченої ради Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся міський науково-практичний семінар «Борис Грінченко на тлі епохи: етюди великого життя», організований кафедрою методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання. У заході взяли участь учителі історії, української мови і літератури столичних шкіл, науковці Інституту літератури імені Тараса Шевченка НАН України, наукові та науково-педагогічні працівники Інституту післядипломної педагогічної освіти та Гуманітарного інституту КУ імені Бориса Грінченка.
Програма семінару
Майстер-клас із флористики для вчителів трудового навчання
27 листопада 2014 року в міському клубі «Флорист» при Палаці ветеранів, для вчителів трудового навчання (обслуговуючі види праці) було проведено майстер-клас із флористики. Мета майстер-класу – формування у вчителів умінь роботи з природними матеріалами. Своєю майстерністю й досвідом роботи поділилися вчитель трудового навчання СШ №73 Шевченківського району, керівник гуртка «Флорист», заступник голови народного колективу «Флористика» при Київському Палаці ветеранів, член клубу флористів Ірина Всеволодівна Молчанова та керівник народного колективу «Флорист» Віра Вікторівна Авдєєва.
Набуті вміння педагоги зможуть успішно використовувати у процесі викладання варіативних модулів програм трудового навчання для 5-11 класів.
Кожен учасник майстер-класу продемонстрував свої творчі можливості, виготовивши за власним задумом вітальну листівку.
Шевченкіана засобами флористики: презентація виставки картин «Тарасові думки глибокі, щирі, вірні в своїх творіннях із рослин втілили руки дивні»
Науково-методичний семінар для працівників психологічної служби системи освіти м.Києва
27 листопада 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся семінар «Психологічна підтримка дітей в умовах тривалої кризової ситуації». У центрі обговорення були питання забезпечення психологічного благополуччя дітей в умовах тривалої кризової ситуації, створення в навчальному закладі умов для психологічного відновлення емоційного стану дітей.
Обговорено особливості створення Індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами
Актуальні питання створення індивідуальних програм розвитку для дітей з особливими освітніми потребами було обговорено на черговому навчально-практичному семінарі, який відбувся 19 листопада 2014 року. Захід організовано Науково-методичним центром інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка в рамках постійно діючої Школи інклюзивної освіти для освітян столиці.
У семінарі взяли участь понад шістдесят осіб, серед яких – педагоги інклюзивних навчальних закладів, представники районних психолого-медико-педагогічних консультацій та інші фахівці.
Індивідуальна програма розвитку для дітей з особливими освітніми потребами – механізм, що дозволяє спланувати необхідні адаптації та модифікації навчального середовища, визначити індивідуальну навчальну траєкторію та врахувати додаткові потреби кожної дитини, яка має ті чи інші порушення розвитку. Важливо, що така робота здійснюється в команді, яка складається з педагогів, додаткових фахівців, а також батьків дитини з особливими потребами.
Про особливості створення такої індивідуальної програми розвитку дитини розповіла науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки НАПН України І.В.Луценко. Вчитель інклюзивних класів загальноосвітньої школи №15 м. Біла Церква Ж.В.Гриневич ознайомила педагогів із досвідом своєї роботи.
Програма семінару
І.В.Луценко. Індивідуальна програма розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: презентація
Науково-методичний центр інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
Семінар з питань методики викладання молекулярної біології в 10-11 класах
28 жовтня 2014 року в гімназії 177 (біотехнологій) було проведено семінар «Методика викладання розділу «Молекулярна біологія» в 10-х та 11-х класах» для методистів РНМЦ, голів методичних об’єднань учителів біології та вчителів біології.
Доцент НАУКМА, кандидат біологічних наук, голова комісії з біології, екології та природознавства науково-методичної ради з питань освіти МОН України А.Г.Безусько прочитала лекцію про історію та структуру науки про білки – протеоміки, її досягнення та значення, проаналізувала роль учителя в профільній підготовці та профорієнтації учнів. Велику зацікавленість педагогів викликав виступ аспіранта кафедри лабораторної діагностики біологічних систем Національного університету «Києво-Могилянська академія» І.О.Свєженцевої «Стовбурові клітини, їх класифікація, характеристика та перспективи використання в медицині».
Одержана для вчителя біології інформація, без сумніву, стане корисною при викладанні курсу біології 10-11 класу та підготовці учнів до участі у Всеукраїнській учнівській олімпіаді.
Програма семінару
Сайт гімназії біотехнологій №177 м.Києва
А.Г.Безусько. Науковий підхід до викладання теми «Основи саморегуляції на молекулярному рівні» Протеоміка: презентація
І.О.Свєженцева. Стовбурові клітини, їх класифікація, характеристика та перспективи використання в медицині: презентація
Семінар з питань роботи асистента вчителя в інклюзивному класі
22 жовтня 2014 року в рамках постійно діючої в ІППО КУ імені Бориса Грінченка «Школи інклюзивної освіти» було проведено науково-методичний семінар «Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі». Учасниками семінару стали методисти РНМЦ, керівники інклюзивних і спеціальних навчальних закладів, педагоги, які працюють в інклюзивних і спеціальних класах/групах. Захід організовано НМЦ інклюзивної освіти.
Професією «асистент учителя» Класифікатор професій було доповнено відносно недавно – в липні 2010 року (наказ Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. №327). Тож досі в педагогів виникають запитання: у чому полягає різниця в функціональних обов’язках учителя та асистента вчителя? яка роль асистента вчителя в роботі команди, зокрема, при створенні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами?
Відповіді на ці та інші актуальні запитання педагоги отримали на семінарі. Крім того, було обговорено успіхи та названо виклики в роботі асистентів учителя, які працюють у ДНЗ і ЗНЗ.
Програма семінару
І.В.Луценко. Нормативно-правова база діяльності асистента вчителя: основні функції та посадові обов’язки: презентація
Н.М.Дятленко. Роль асистента педагога у створенні та впровадженні індивідуальної програми розвитку: презентація
Ю.М.Найда. Взаємодія асистента педагога з іншими учасниками навчально-виховного процесу в інклюзивному класі: презентація
Семінар з питань організації предметно-практичної діяльності дитини дошкільного віку
14 жовтня 2014 року в ДНЗ №590 Оболонського району столиці відбувся методичний семінар-практикум «Організація предметно-практичної діяльності дитини дошкільного віку для її чуттєвого (сенсорного) розвитку».
З умовами організації в ДНЗ №590 предметно-практичної діяльності дітей (авторський досвід педагогічного колективу «Організаційно-педагогічні умови ознайомлення дошкільників із предметами найближчого оточення» затверджено Вченою радою ІППО в 2013 році) керівників методичних об’єднань вихователів молодших та середніх груп ДНЗ м. Києва ознайомила директор ДНЗ Лідія Митрофанівна Бойко.
Галина Шолох. Ігрова вправа «Веселі комашки»
Світлана Любімова. «Лялька. Ляля. Лялечка»: гра-заняття з підгрупою дітей 4-го року життя
Людмила Меленець. Поняття, види, роль предметно-практичної діяльності в розвитку чуттєвої сфери дитини: пам’ятка
Інна Большакова. Сенсорний розвиток дошкільника у процесі предметно-практичної діяльності: презентація
Семінар для молодих та новопризначених класних керівників
14 жовтня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся методичний семінар «Організація виховної роботи класного керівника загальноосвітнього навчального закладу».
Молоді педагоги ознайомилися з основними нормативними документами щодо планування та організації виховного процесу в навчальному закладі.
Класні керівники поділилися досвідом виховання учнів на засадах національних цінностей українського народу. Цікавою була доповідь Тетяни Іванівни Хмельницької (м. Житомир), автора програми, спрямованої на захист материнства та дитинства, усвідомлення духовно-моральних цінностей, пробудження та відродження людини.
Молодих педагогів ознайомили з результатами моніторингового дослідження стану позашкільної освіти та позакласної роботи в ЗНЗ Києва, особливостями організації дозвілля учнів у позаурочний час. Значну увагу було приділено організації проектної діяльності школярів.
Учасники семінару отримали «Методичні рекомендації щодо планування виховної роботи з учнями».
Програма семінару
Т.І.Свирська. Позаурочна виховна діяльність загальноосвітнього навчального закладу: презентація
С.В.Савченко. Нормативно-методичне забезпечення виховного процесу в ЗНЗ: презентація
Г.В.Лінчевська. Основні орієнтири виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: презентація
С.Г.Прокопишина. Планування та організація виховної діяльності класного керівника: презентація
І.В.Юсипович. Проектна діяльність у роботі класного керівника (з досвіду роботи): презентація
Сергій Головач, Євгеній Сидоренко, Ярослав Рудінський. Сім чудес України: проект: презентація
Ю.В.Костенко. Виховання учнів на засадах національних цінностей українського народу (з досвіду роботи): презентація, відеоролик «День миру»: відео (3 хв.)
Семінар «Особливості викладання курсу «Я у світі». 3 клас»
8 жовтня 2014 року відбувся науково-методичний семінар «Особливості викладання курсу «Я у світі». 3 клас».
Педагоги познайомилися з автором підручника «Я у світі», доцентом Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна, кандидатом біологічних наук О.В.Тагліною. У своєму виступі автор підручника зазначила, що новий навчальний предмет «Я у світі» спрямовано на соціалізацію особистості молодшого школяра, його патріотичне і громадянське виховання. О.В.Тагліна ознайомила педагогів зі змістом та методичними підходами до реалізації курсу в початковій школі. Учасники семінару отримали інформацію про особливості оцінювання навчальної діяльності школярів на уроках нового курсу. Було обговорено питання впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти в галузі «Суспільствознавство».
Програма семінару
О.В.Тагліна. «Я у світі»: зміст і методичні підходи до реалізації курсу: презентація