Тренінг з удосконалення педагогічної майстерності вчителя засобами театральної педагогіки
17 травня 2016 року в межах Фестивалю науки в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся тренінг «Удосконалення педагогічної майстерності засобами театральної педагогіки», який провела для вчителів-словесників доцент кафедри методики мов та літератури, кандидат педагогічних наук Світлана Іванівна Сафарян.
Майстерна педагогічна дія – це мистецтво. Зміст педагогічної дії складають ґрунтовне знання вчителем предмета, методики його навчання, основ педагогіки, психології та інших суміжних наук. Форма ж охоплює розвинуті вміння педагогічної техніки, що є складовою педагогічної майстерності вчителя.
Педагогічна техніка – це вміння використовувати власний психофізичний апарат як інструмент виховної та навчальної дій; це прийоми керування собою та прийоми впливу на інших.
Внутрішня й зовнішня педагогічна техніка пов’язані з уміннями педагога керувати своєю поведінкою: організмом (міміка, пантоміміка, пластика); емоціями, настроєм. Важливими є спроможність до збудження творчого самовідчуття; опанування вмінь соціальної перцепції (керування увагою, уявою, розвиток інтуїції, емпатії); техніка мовлення (керування диханням, артикуляцією, дикцією, темпом та імпровізацією мовлення). Важливе вміння впливати на особистість і колектив: техніка організації контакту, управління педагогічним спілкуванням, організація колективних справ тощо.
Театральна педагогіка – шлях формування особистості у процесі навчання через сценічні засоби та дії. Вона відіграє важливу роль у формуванні педагогічного артистизму, оскільки між творчою педагогічною і акторською діями багато спільного. Саме тому вчителя часто порівнюють із театром одного актора.
Тренінг отримав схвальні відгуки вчителів як цікавий та практично корисний.
Згодна із Світланою Іванівною на всі сто відсотків, що майстерна педагогічна діяльність – це мистецтво. Вдосконалювати себе в цьому напрямку потрібно постійно. Тренінг серед слухачів викликав бурю позитивних емоцій. Дуже цікаво, корисно, дякую.