Готуймося до атестації

До уваги педагогів, що атестуються та претендують на звання «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь-методист», «практичний психолог-методист», «педагог-організатор-методист», «керівник гуртка-методист». НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників пропонує вам ознайомитися з рекомендаціями щодо підготовки якісної методичної розробки. Бажаємо успішно пройти атестацію.
Методична розробка
Северина А. В. Методична розробка: презентація

Шановні керівники та педагоги закладів освіти! Запрошуємо Вас до співпраці!

Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України №800 від 21.08.2019 р. «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка пропонує комплексне рішення щодо професійного розвитку педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, закладів загальної середньої освіти та закладів позашкільної освіти у 2020-2021 н.р.
Університет Грінченка – провідний заклад вищої освіти України, який здійснює фахову підготовку за всіма рівнями – від молодшого бакалавра до доктора наук.
На Ваш вибір пропонуємо три дистанційні Програми професійного розвитку, які постійно доступні на Порталі дистанційного навчання Інституту за адресою https://elearning.ipo.kubg.edu.ua/ без будь-яких часових обмежень.

Запрошуємо пройти навчання з організації освітнього процесу за дистанційною та змішаною формами

Шановні педагоги!

Пропонуємо до Вашої уваги блок навчальних модулів та порад з організації та здійснення дистанційного та змішаного навчання в закладі освіти.

Навчальні модулі для педагогів всіх категорій

  1. Організація навчання за технологією “перевернутий клас” 
  2. Сучасні інтернет технології у створенні інформаційно-освітнього середовища вчителя 
  3. Контроль і оцінювання навчальної діяльності учнів в умовах дистанційного навчання
  4.  Як провести контроль знань без втрат часу на перевірку
  5. On-line сервіси для створення тестів і анкет
  6. Як використовувати відео на уроці та в дистанційному навчанні

Серпнева нарада методистів РНМЦ та керівників РМО учителів трудового навчання

31 серпня 2020 року в Інституті післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася серпнева нарада методистів районних НМЦ та керівників методичних об’єднань учителів трудового навчання (обслуговуючі та технічні види праці) міста Києва.

Під час наради методисти трудового навчання Рак Л. М. і Назаров С. І. окреслили основні завдання щодо підготовки до початку нового навчального року, ознайомили з методичними рекомендаціями для забезпечення якісного викладання предметів «Трудове навчання» у 5-9-х класах і «Технології» у 10-11-х класах в умовах нового формату освітньої діяльності.

Зокрема були розглянуті питання щодо створення безпечних умов для організації навчальних занять, розроблення календарно-тематичного планування з урахуванням варіантів можливого навчання, залежно від епідемічної ситуації, шляхи реалізації творчих проєктів за різними формами навчання: очною, дистанційною та змішаною.

Також учасників наради ознайомили з особливостями організації та умовами проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2021» у номінації «Трудове навчання».

З матеріалами щодо організації освітнього процесу в 2020/2021 навчальному році можна ознайомитися в Методичному кейсі та на Гугл-диску в папці «Організація навчального року 2020/2021. Дистанційне навчання» .

До уваги переможців другого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» та керівників загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва!

У зв’язку з епідеміологічною ситуацією, пов’язаною з поширенням в Україні коронавірусу СOVID-19 третій тур всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» не проводиться.
Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.08.2020 № 1074 «Про третій тур всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020»

Онлайн-конференція для вчителів історії, голів РМО вчителів історії, українознавства та правознавства

28 серпня 2020 року кафедрою історичної та громадянської освіти ІПО Київського університету імені Бориса Грінченка для вчителів історії, голів РМО учителів історії, українознавства та правознавства, методистів РНМЦ історії та правознавства було проведено онлайн-конференцію «Особливості організації навчання суспільно-гуманітарних дисциплін у 2020/2021 навчальному році. Дидактичне забезпечення».

У роботі конференції взяли участь понад 200 викладачів суспільно-гуманітарних дисциплін закладів середньої освіти міста Києва. Обговорено такі питання:
– науково-методичне та дидактичне забезпечення викладання суспільно-гуманітарних дисциплін у навчальних закладах освіти України в 2020/2021 навчальному році;
– сучасні виміри історичної освіти;
– як у сучасних умовах ефективно й цікаво організувати навчання з предметів громадянознавчого змісту;
– методичне та дидактичне забезпечення організації дистанційного та змішаного навчання історії в школі;
– курс «Українознавство» в Новій українській школі: актуальність, можливості, виклики та перспективи;
– патріотичне та національне виховання на уроках історії.

Учителі ознайомились із досвідом О. В. Дудар, заслуженого працівника освіти України, та О. А. Худобця, заслуженого вчителя України. Йшлося про:
– комплексне використання елементів інформаційних та інноваційних технологій для формування предметних компетенцій учнів у контексті впровадження змішаного та дистанційного навчання історії в школі;
– формування медіакомпетентності учнів на уроках громадянської освіти;
– використання ігрових компонентів у навчанні історії;
– користування Рамкою компетентностей при підготовці до уроків суспільно-гуманітарного профілю.

Ознайомитись із матеріалами онлайн-конференції можна ТУТ.

Вебінар для методистів РНМЦ і педагогів – тренерів НУШ

27 серпня 2020 року в межах серпневих заходів для педагогів столиці було організовано і проведено вебінар «Нова українська школа: завдання, здобутки та перспективи». В онлайн-заході взяли участь методисти РНМЦ і педагоги – тренери НУШ. Провели захід викладачі кафедри дошкільної та початкової освіти ІПО Київського університету імені Бориса Грінченка Л. В. Кравчук та О. В. Полякова.

Обговорювалися питання організації освітнього процесу в початковій школі у 2020/2021 навчальному році, нормативні документи, якими мають керуватися педагоги у своїй роботі, особливості «коригуючого» навчання учнів 2 – 4-х класів, оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. Учасники вебінару обговорили питання застосування технологій дистанційного та змішаного навчання в початковій школі.

Лариса Кравчук. Деякі питання організації освітнього процесу в початковій школі в 2020/2021 навчальному році: презентація
Олена Полякова. Застосування технології дистанційного та змішаного навчання в початковій школі: ресурси для вчителів та дітей: презентація

Всеукраїнський конкурс «Учитель року-2021»

Всеукраїнський конкурс педагогічної майстерності «Учитель року-2021» запрошує до участі вчителів-професіоналів, творчих, відкритих до нових знань, готових долучитися до реформування освіти, стати провідниками змін Нової української школи.
Конкурс проводитиметься у чотирьох номінаціях: «Керівник закладу освіти», «Математика», «Трудове навчання», «Українська мова та література».
Шановні учителі! За умовами Конкурсу обов’язковою умовою участі є реєстрація учасника з 14 вересня до 04 жовтня 2020 року на офіційній сторінці конкурсу в розділі «Реєстрація учасників 2021».
Пропонуємо попередньо ознайомитися зі змістом реєстраційної форми.
Зміни в школі відбудуться тоді, коли зміниться вчитель. Приєднуйтесь до когорти кращих учителів України! Змінюймо нашу країну разом!
Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. № 638 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2018 р. № 370)
Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.06.2020 № 777 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2021»
Лист Міністерства освіти і науки України від 18.08.2020 № 1/9-449 «Про умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2021»
Наказ Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 05 жовтня 2020 року № 158 «Про проведення І туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2021»
Зареєстровані учасники конкурсу

Методичні особливості навчання географії в умовах змішаного та дистанційного навчання

В рамках серпневої педагогічної онлайн-конференції для вчителів географії та економіки міста Києва пропонуємо матеріали до теми «Розвиток геопросторового мислення в учнів при вивченні географії у 2020-2021 навчальному році в умовах змішаного та дистанційного навчання».

Чанцева Н. І. Методичні рекомендації навчання географії у 2020-2021 навчальному році

Волошина О. І. Інструменти дистанційного навчання: classroom і classtime (з досвіду роботи вчителя): відео

Рябих С. М. Дистанційне навчання географії (з досвіду роботи): відео

Чумак В. Б. Картографічні джерела інформації як складова при виконанні практичних робіт: презентація

Матеріали до теми «Безпечне освітнє середовище як національна стратегія освіти»

В рамках серпневої педагогічної онлайн-конференції для педагогів закладів загальної середньої та позашкільної освіти міста Києва пропонуємо матеріали до теми «Безпечне освітнє середовище як національна стратегія освіти».

Савченко С. В. Освітнє середовище: розвиток, безпека, комфорт та інклюзія: презентація

Олексенко С. В. Психічне здоров’я як ключовий елемент безпечного і здорового освітнього середовища: презентація

Санковська І. М. Екологічно безпечне освітнє середовище: презентація

Лінчевська Г. В. Попередження та подолання шкільного булінгу: методичні рекомендації

Інтернет-конференція «Дистанційні TECHNOлогії трудового навчання». Вебінар «Екотренди сучасної технологічної освіти»

Під час дистанційного навчання на допомогу вчителям трудового навчання і технологій на сайті «Дистанційна Академія» видавничої групи «Основа», починаючи з 12 травня 2020 року, проходить інтернет-конференція «Дистанційні TECHNOлогії трудового навчання», присвячена організації та проведенню дистанційних уроків трудового навчання, яка складається з 15 вебінарів.

9 червня 2020 року відбувся вебінар з теми «Екотренди сучасної технологічної освіти». Спікер вебінару Оксана Кириченко, досвідчений учитель-методист школи № 238 Деснянського району, представила досвід творчих педагогів-технологів міста Києва, узагальнений методистами Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Людмилою Рак та Сергієм Назаровим. Слухачі ознайомилися з проєктами екологічного спрямування, об’єктами-аналогами технологічних трендів екологічного напряму (техніки, матеріали, вікові особливості), які можна використовувати у форматі дистанційного навчання, розставили акценти екологічного способу життя кожного свідомого громадянина нашої країни.

Учителі трудового навчання зможуть відвідати цікаві вебінари, ознайомитися з досвідом колег, отримати нові знання для застосування у власній педагогічній діяльності та підвищити рівень своєї професійної компетентності. Переглянути записи усіх вебінарів та ознайомитися з їх змістом можна за посиланням: https://osnova.d-academy.com.ua/konferencziya/ або на каналі YouTubehttps://cutt.ly/Aue1rvg

Запис вебінару «Екотренди сучасної технологічної освіти», відеоролики та презентацію можна переглянути тут: https://cutt.ly/LueMNSy

До уваги керівників та педагогічних працівників закладів освіти м.Києва!

Дистанційне навчання:  Програма розвитку професійної компетентності педагога

 З 5 червня 2020 року Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка пропонує всім педагогічним працівникам закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти підвищити свою кваліфікацію у дистанційному форматі за варіативною Програмою розвитку професійної компетентності педагога. Програма відповідає вимогам законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та Постанови КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників».

Понад 300 навчальних модулів Програми допоможуть Вам удосконалити свою фахову, інформаційно-цифрову, комунікативну, світоглядну, загальнокультурну, соціально-громадянську, фінансову, правову та психолого-педагогічну компетентності.

Вебінар для педагогів закладів дошкільної освіти

20 травня 2020 року в межах Фестивалю науки Київського університету імені Бориса Грінченка кафедрою дошкільної і початкової освіти ІПО було організовано і проведено вебінар «Розвиток дрібної моторики дошкільників: психофізіологічний аспект». В онлайн-заході взяло участь понад 100 педагогів із різних регіонів України.

Учасники вебінару обговорили феномен розвитку дрібної моторики в дітей раннього та дошкільного віку. Йшлося про здатність виконувати точні дрібні рухи не тільки кистями, а й пальцями рук і ніг завдяки скоординованим діям таких систем організму, як кісткова, нервова і м’язова; особливості розвитку дрібної моторики у вихованців закладів дошкільної освіти різного віку. Педагоги ознайомилися з практичними формами роботи, пальчиковими іграми, логоритмічними вправами.

Олександр Кочерга. Психофізіологічні особливості розвитку дрібної моторики дитини (нестандартний погляд): презентація
Галина Смольникова. Дрібна моторика дошкільника: психофізіологічний акцент: презентація
Ольга Третяк. Пальчикові ігри для формування ціннісного ставлення до себе та інших: презентація
Анастасія Кульбедюк, Вікторія Пеценко. Розвиток дрібної моторики дітей дошкільного віку: цілий світ на кінчиках пальців: презентація