Обговорено питання отримання дітьми з порушеннями інтелекту документа про базову середню освіту

16 вересня 2014 року в форматі круглого стола було проведено обговорення проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до переліку документів про освіту і вчені звання в Україні» – в частині отримання дітьми з порушеннями інтелекту документа про базову середню освіту.
Йшлося про розроблення єдиного зразка документа про отримання базової загальної середньої освіти для випускників навчальних закладів, які мають порушення інтелекту (зокрема, легку та помірну розумову відсталість). Такий документ мають отримувати випускники спеціальних шкіл та спеціальних та інклюзивних класів ЗНЗ.
Сайт МОН України: Фахівці обговорили питання отримання дітьми з порушеннями інтелекту документа про базову загальну середню освіту
Захід було організовано відділом інклюзивної освіти та інтернатних закладів МОН України. Участь в обговоренні взяли науковці Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Інституту інноваційних технологій та змісту освіти, Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Активними учасниками круглого стола стали працівники Центральної психолого-медико-педагогічної консультації, Національної асамблеї інвалідів України, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», а також педагоги загальноосвітніх і спеціальних навчальних закладів.
Упровадження інклюзивної освіти спричиняє появу нових запитань і викликів: якими мають бути критерії оцінювання навчальних досягнень для дітей з особливими потребами? Який документ мають отримувати діти з особливими освітніми потребами, завершивши навчання в загальноосвітньому навчальному закладі, якщо вони навчались за індивідуальною навчальною програмою, та багато інших. Ці запитання передовсім стосуються дітей із порушеннями розумового розвитку, які не можуть повністю засвоїти програму загальноосвітнього навчального закладу.
На обговорення громадськості було винесено пропозицію: видавати випускникам, які закінчили спеціальну школу, спеціальний або інклюзивний клас, свідоцтво про загальну середню освіту за спеціальною програмою. Для випускників із помірною розумовою відсталістю, які навчалися у спеціальних навчальних закладах та спеціальних класах загальноосвітніх шкіл, пропонувалося отримання лише довідки про проходження навчання за спеціальною програмою.
Учасники круглого стола в цілому підтримали зміни, запропоновані Міністерством освіти і науки України.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*